کد خبر: 1213733
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اکران "تمساح خونی" نشان داد باید حضور عزتی را در مقام کارگردان جدی گرفت و در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

جوان آنلاین: دومین روز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی، پرشور شروع شد.

پس از بی‌نظمی‌های اولین روز جشنواره در اکران فیلم‌ها، امروز "تمساح خونی" راس ساعت ۱۳ اکران شد.

سالن نمایش فیلم پر بود و بسیاری از تماشاگران کنجکاو بودند تا ببینند جواد عزتی در نخستین تجربه فیلمسازی‌اش چه کار کرده است.

"تمساح خونی" درامی کمدی و خوش ساخت بود که توانست تا آخرین لحظه ریتم خوب خودش را حفظ کند و از مخاطبش خنده بگیرد.

اکران "تمساح خونی" نشان داد باید حضور عزتی را در مقام کارگردان جدی گرفت و در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

جواد عزتی در نشست خبری فيلم گفت دوست داشته فیلمی تماشاگرپسند بسازد و تاکید کرد علاوه بر تماشاگر، سینما هم برایش مهم بوده است.

عزتی در ادامه افزود: من دلی ذات سینما را دوست دارم و خیلی حیف است توی سر این سینمای باشکوه بخورد. ذات سینما برایم مهم بود و دوست داشتم بین سینما و تماشاگر آشتی اتفاق بیفتد.

کارگردان "تمساح خونی" ادامه داد: اینکه بخواهم حتما کار متفاوتی کنم نه و سعی کردم دیدگاه خودم از کمدی را بسازم و قصدم تفاوت میان فیلمم و کمدی‌های دیگر نبوده است.

او درباره پیام خود در فیلم گفت که با فیلم من خوش باشید.

عزتی درباره نام فیلم گفت: تمساح خونی اصطلاح برای آدم‌هایی است که با جیب خالی ریسک‌های بزرگ می‌کنند.

کارگردان "تمساح خونی" بیان کرد: یک سال قبل از اینکه بخواهم این فیلم را بسازم می‌خواستم فیلمنامه دیگری در ژانر دیگری بسازم ولی نظرم تغییر کرد. طبیعتا هر کسی دوست دارد تا آخرین لحظه اثرش را بهتر کند و فکر نمی‌کنم فیلم خیلی تغییر کند.

عزتی درباره پایان‌بندی فیلم گفت: در پایان دوست نداشتم احساس جمع کردن فیلم وجود داشته باشد و اگر این احساس وجود دارد باید دستی به فیلم کشید.

او ادامه داد: ابتدا فیلمنامه را غیرخطی نوشتیم و روزی که فیلم را کلید زدیم آن را خطی ساختیم و طی فیلم هر شب با هم بحث و صحبت می‌کردیم و شبانه سکانس اضافه می‌کردیم. من تمام دکوپاژ را استوری‌برد کرده بودم و نویسنده پا به پای من پیش آمد و ما فیلم را می‌ساختیم تا خدشه‌ای در دکوپاژ‌ها ایجاد نشود.

عزتی اظهار کرد: دغدغه خیلی از ما صعود قله در یک شب است انگار که قرار نیست کاری کنیم برای پولدار شدن. راجع به موضوعی حرف زدم که در جامعه حاکم است و همه می‌خواهیم یک شبه پولدار شویم. همه چیز را می‌خواهیم یک شبه انجام دهیم و نگاه ما در فیلم دغدغه‌مند بود.

الناز حبیبی نیز همکاری با عزتی را خوب دانست و گفت او در فیلم‌هایش همیشه هوای بازیگران دیگر را دارد.

عباس جمشیدی‌فر با اشاره به سابقه دوستی‌اش با عزتی گفت از ۲۳، ۲۴ سال پیش با او در تئاتر کار کرده است.

جمشیدی‌فر "تمساح خونی" را یک کمدی شریف دانست و گفت عزتی چون خودش شریف فکر می‌کند و انسان شریفی است، آثارش نیز شریف می‌شود.

شبنم قربانی یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز، مهم‌ترین چالش خود در "تمساح خونی" را بازی مقابل عباس جمشیدی‌فر برشمرد.

پدرام افشار، فیلمنامه‌نویس فیلم گفت: مدیون جواد عزتی و تهیه‌کننده فیلم هستم. فیلم کاملا به ژانرهای کمدی و اکشن وفادار است و در اولین جلسه با آقای عزتی کلا ۱۰ دقیقه طول کشید به نگاه مشترک رسیدیم.

افشار خاطرنشان کرد: کارهای اکشن منوط به اجراست و آقای عزتی ایده‌های خوبی برای موقعیت‌های اکشن داشت و فیلمنامه اینگونه ارتقا یافت. انگار این فیلم، کار یک کارگردان فیلم اولی نیست.

نویسنده فیلم گفت: هر چه در قصه رخ داده وفاداری به متن است و ضرباهنگ فیلم خوب است و خسته‌کننده نیست و معرفی کاراکترها اندازه‌ای دارد و بعد به دل قصه می‌زدیم. پایان‌بندی فیلم هم خوب است و ریتم خوبی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار