کد خبر: 1213723
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
رییس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم غیر عمد همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

جوان آنلاین: طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در زندان مرکزی بندرعباس ۱۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با تأمین بدهی‌هایشان از زندان آزاد شدند.

به گزارش مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در مراسم آزادی زندانیان گفت: مجموع بدهی ۱۶۰ زندانی آزاد شده در هرمزگان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود که بخشی از آن با کمک دولت، خیران و بخشی دیگر با گذشت شاکیان و اقساط تأمین شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: آزادی زندانیانی که بدون سو نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌های نهاد‌های حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

وی تبیین مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها را برای خیرین در جهت اقناع‌سازی به‌منظور مساعدت یک ضرورت دانست و ابراز امیدواری کرد، ستاد دیه استان در دوره مدیریت جدید بتواند در این خصوص به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه گذشت شکات و مشارکت نیکوکاران و خیرین در طرح‌های ستاد دیه استان می‌تواند کمکی باشد تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده‌هایشان برگردند، از عموم مردم دعوت کرد به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه، مشارکت کنند.

حجت الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: زمینه آزادی زندانیان معسر یکی از برنامه‌های اصلی در سفر‌های ریاست جمهوری به استان‌های مختلف کشور است.

وی افزود: در ۶ سفر گذشته استانی رئیس جمهور زمینه آزادی ۹۴۶ زندانی در سراسر کشور فراهم شده است.

حجت الاسلام صالحی افزود: دولت برای بازگشت این زندانیان در هرمزگان به آغوش خانواده بیش از ۱۵ میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کرده است.

وی گفت: علاوه بر سامانه سامد در ۳۱ نقطه بندرعباس، نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردمی را ثبت می‌کنند و پاسخ می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار