کد خبر: 1213177
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توسعه در 3 محور مجازی سازی، هوشمندسازی و بین المللی سازی به رده دانشگاه های تیپ 2 علوم پزشکی کشور ارتقا پیدا کرد
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جوان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه از ارتقای دانشگاه علوم پزشکی استان به رده دانشگاه های تیپ 2 علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این ارتقا رویکردی محوری و اساسی بوده و تمام تلاش ها و عزم جزم مدیران این مجموعه با رویکرد توسعه ای در 3 محور مجازی سازی، هوشمند سازی و بین المللی سازی انجام می شود.

دکتر جواد شاهین فر با بیان اینکه زیر ساخت های تحول و توسعه در بخش های درمان، بهداشت و آموزش فراهم شده است، پردیس دانشگاه را کارگاه عمرانی بزرگی دانست که در آن همزمان پروژه های درمانی، آموزشی و رفاهی در حال اجراست.

وی این مجموعه را یک شهر دانشگاهی دانست که تامین کمترین نیازها نیز در آن تدبیر شده است و سهولت، رفاه و آسایش را برای مراجعه کنندگان و .... به ارمغان می آورد و برای این هدف امروز طرح های عمرانی در مراحل مختلف، در حال ساخت است.

وی به دستاوردهای آموزشی دانشگاه در سال جاری اشاره و عنوان کرد: امسال در 3 رشته اطفال، داخلی و جراحی با اخذ مجوز پذیرش دستیار داشته ایم و با این که صندلی های دستیاری در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی خالی است اما استان بیشتر از تعداد صندلی ها، جذب دستیار داشته است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده در 14 رشته جدید پذیرش دانشجو خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با رویکرد توسعه ای در بخش آموزش، دانشگاه به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی و تخصصی گام برداشته است و در هفته جاری 27 هیئت علمی جدید را به جرگه خدمت وارد می کنیم.

دکتر شاهین فر به راه اندازی طرح توسعه دانشکده پرستاری اشاره و بیان کرد: طرح های توسعه دانشکده پرستاری در بخش های فرهنگی شامل سلف دانشگاه، آمفی تاتر و خوابگاه متاهلی که سال ها معطل مانده بود، از فررودین امسال آغاز شده است و به زودی دانشجویان زیادی از آن منتفع می شوند.

این مسئول همچنین به معطل ماندن 10 ساله خوابگاه دانشجویی اشاره و اعلام کرد: این پروژه فروردین امسال آغاز شده است و اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

دکتر شاهین فر تاکید کرد: عزم مدیران دانشگاه جزم شده است و امروز صد در صد دانشجویان متقاضی به خوابگاه دسترسی دارند و همزمان با تدابیر تامین خوابگاه برای د انشجویان عملیات ساخت 2 خوابگاه در دست اقدام است.

وی ایجاد مجتمع های آموزشی را نیز بخشی از تحول در حوزه دانشگاه ذکر و عنوان کرد: مجتمع باباامان، و روستای بدرانلو احداث شده و آماده بهره برداری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه اندازی بخش آی پی دی بیمارستان امام حسن (ع) را در راستای برنامه های بین المللی سازی دانشگاه ذکر و عنوان کرد: رایزنی هایی با سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه برای جذب بیماران خارجی انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار