کد خبر: 1209751
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
جوان آنلاین: بررسی وضعیت بازار و پاسـخگویی بـه نیـاز مصرف‌کننده یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای ورود به بازار کار و تولید است؛ کاری که یکی از کارآفرینان بسیجی در قم انجام داده و حالا بعد از گذشت حدود سه سال به موفقیت‌های خوبی در زمینه تولید و بسته‌بندی میوه خشک رسیده است.

جوان آنلاین: بررسی وضعیت بازار و پاسـخگویی بـه نیـاز مصرف‌کننده یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای ورود به بازار کار و تولید است؛ کاری که یکی از کارآفرینان بسیجی در قم انجام داده و حالا بعد از گذشت حدود سه سال به موفقیت‌های خوبی در زمینه تولید و بسته‌بندی میوه خشک رسیده است.

حمید شیخی یکی از بسیجیان کارآفرین قمی است که توانسته با ثبت یک برند تجاری به کسب‌و‌کارش توسعه دهد و برای گروهی از همشهریانش اشتغال‌زایی کند.
او که کارش را در زمینه تولید چیپس میوه آغاز کرده، در مرحله اول اقدام به ثبت برند، طراحی و در مراحل بعدی وارد فاز بسته‌بندی و عرضه شده است، می‌گوید: وقتی بازار را مورد بررسی قرار دادم، دیدم هنوز کار‌های زیادی می‌توان انجام داد. به دلیل کمبود بسته‌بندی‌های مناسب سراغ آن رفتم و بسته‌بندی‌های باکیفیت و قابل عرضه در فروشگاه‌ها و هایپر‌ها را در دستور کار قرار دادم.
این فعال حوزه کسب‌و‌کار ادامه می‌دهد: تمامی مجوز‌های مربوط در داخل و گواهینامه‌های لازم را دریافت کردم تا در مدت کوتاهی میوه خشک بتواند جایگاه خود را در سبد خانوار‌ها پیدا کند و محصول با کیفیت و سالمی به دست مردم برسد. وی تأکید می‌کند: محصول در بسته‌هایی با وزن‌های پایین ۳۵گرمی جهت پایین آوردن قیمت تمام‌شده برای استفاده هر چه بیشتر مشتریان و با تزریق گاز نگهدارنده مجاز جهت حفظ کیفیت محصول و قیمتی مناسب به بازار عرضه می‌شود.
شیخی با اشاره به اینکه اکنون برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شده است، اضافه می‌کند: با اینکه بسیج همیشه یاری‌رسان بوده و حمایت‌های خوبی انجام داده است، اما در صورتی که تسهیلات بیشتری دریافت کنم، کارم را گسترش می‌دهم و امکان ایجاد اشتغال برای افراد بیشتری فراهم می‌شود.
این بسیجی کارآفرین با بیان اینکه برای اولین بار بسته‌بندی میوه خشک در وزن‌های ۳۵گرمی را تهیه و به بازار عرضه کرده است، می‌گوید: پیش از این وزن‌های بالا در بازار وجود داشت و این وزن درخواست‌کننده داشت، ولی کسی به آن توجه نکرده بود.
شیخی با تأکید بر اینکه کیفیت بالا و قیمت مناسب یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست، می‌گوید: میوه‌های خشک را در طعم‌های متنوع و در وزن‌های پایین‌تر به سوپرمارکت‌ها می‌رسانیم تا هر شخصی بتواند با کیفیت بالا و قیمت مناسب‌تر این محصولات را تهیه کند، رضایت مشتریان بیانگر کار درست ماست.
این فعال حوزه کسب‌و‌کار که با سرمایه اولیه ۴۰۰میلیون تومانی شروع به کار کرده است، تصریح می‌کند: در مراحل بعدی این رقم به یک‌میلیارد‌و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، در همین راستا سال گذشته با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم و اکنون موفق شده‌ام روزانه ۴۰۰کیلو ورودی میوه داشته باشم.
شیخی تأکید می‌کند: در صورتی که فضای صادرات تسهیل شود، محصول میوه خشک برای کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و روسیه جذابیت دارد، چراکه ایران دارای تنوع محصولات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار