کد خبر: 1209407
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
کرملین:
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند.

جوان آنلاین: دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش روسیه برای به حداقل رساندن خطر گلوله باران از سوی اوکراین هر کاری که لازم است را انجام خواهد داد.

به گزارش مهر، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: عملیات نظامی ویژه روسیه ادامه می‌یابد. رژیم کی یف از گلوله باران اهداف غیرنظامی در خاک روسیه با استفاده از مهمات خوشه‌ای خودداری نمی‌کند.

دیمیتری پسکوف در ادامه اضافه کرد: نباید فراموش شود که کی یف از مهمات غربی برای هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی در خاک روسیه استفاده می‌کند.

دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی در اوکراین پیشتر با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرده بود که نیرو‌های اوکراینی منطقه دونتسک را با گلوله‌های خوشه‌ای ۱۵۵-mm بمباران کردند.

به نوشته اسپوتنیک، آمریکا و کشور‌های غربی گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری را در اختیار رژیم کی یف قرار دادند و نیرو‌های اوکراینی به طور گسترده از آن‌ها در بمباران شهر‌ها و مناطق جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک استفاده می‌کنند.

پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، «جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا اوایل خرداد در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» رسما تایید کرد که این کشور تصویب کرده که برای نخستین بار تسلیحات مناقشه‌انگیز «بمب‌های خوشه‌ای» را در اخیار ارتش اوکراین قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار