کد خبر: 1208524
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت :
هشتاد و چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی مسائل مربوط به شهرستان های طرقبه-شاندیز ، نیشابور و میزان پیشرفت حدنگاری در عرصه های ملی ،منابع طبیعی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت .
شهربانو بشکنی

 در این جلسه که به ریاست حجه الاسلام والمسلمین خلیلی و با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالن شهید رجایی دادستانی مشهد برگزار شد ۵ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت .
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به کار بزرگ دستگاه قضایی با محوریت سازمان ثبت اسناد در زمینه تثبیت مالکیت گفت : حد نگاری یک مفهوم متضمن بارمعنایی با هدف هویت بخشی به اراضی و دارای اثرات ارزشمند و برکات فراوان است.
حجه الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به اقدامات مؤثر در زمینه حد نگاری در استان افزود : حد نگاری به عنوان یک سیاست اصولی ،حلال بسیاری از مشکلات و عامل پیشگیری از تخلفات و تصرفات غیر قانونی است.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم رعایت ضوابط و نظامات سازمانی در روابط موجود در حوزه اراضی گفت :مسئولان باید با اجرای قانون و تلاش مضاعف برای تثبیت مالکیت ها نگرانی های مردم را رفع کنند و در این راستا الزام به استفاده از اسناد رسمی امری محتوم است .
حجه الاسلام والمسلمین خلیلی خاطر نشان کرد: نظام بخشی به روابط حقوقی با اجرای قانون و تثبیت مالکیت ها وظیفه مسئولان و متولیان امر است و هیچ گونه کم کاری و بی توجهی در این زمینه پذیرفته نیست .
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مؤثر اداره ثبت اسناد و املاک استان گفت : مطابق با اسناد موجود ، ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و ۶۷ درصد اراضی کشاورزی استان حد نگاری شده و برای آنها سند صادر شده است .
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود : همه ملزم به اجرای قانون و همچنین مصوبات این شورا هستند تا در مسیر کسب رضایتمندی مردم قرار بگیریم و از این رو قانون باید در جهت منافع عمومی تفسیر شود .
حجه الاسلام والمسلمین خلیلی گفت : بسیاری از مشکلات امروز متأسفانه ناشی از کم کاری برخی متولیان امر در گذشته بوده و چنانچه اقدامات پیشگیرانه توسط ادارات متولی در گذشته به انجام می رسید امروز شاهد این حجم از تصرفات و تخلفات در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی نبودیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز ضمن تقدیر از مدیریت مجموعه قضایی استان به دلیل اهتمام‌ ویژه در زمینه حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی گفت : موضوع حدنگاری یکی از راهبردهای کلان نظام سیاست گذاری کشور است و قوه قضائیه نیز با تمام توان در حال اجرای سیاست های تعیینی در این زمینه است . دکتر بابایی با تشریح میزان پیشرفت قانون حدنگار در کشور گفت: خراسان رضوی به دلیل اهتمام‌ مسئولان به ویژه مدیریت مجموعه قضایی استان ، در این زمینه پیشرو بوده و برای اولین بار در ۹ واحد ثبتی ، حدنگاری اراضی کشاورزی آن به ۱۰۰ درصد رسیده است. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود : بهداشت قضایی در حوزه زمین با رویکرد پیشگیرانه مانع تخلفات افراد سود جو خواهد شد و بر این اساس ثبت مالکیت ،صدور سند و الزام به درج کاربری در اسناد مورد توجه بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار