کد خبر: 1208502
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
با توطئه شوم ترور نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله به بیروت، مقاومت تقویت شده و اشغالگران هر لحظه به پایان خود نزدیک‌تر می‌شوند.

اختصاصی جوان آنلاین، جنبش حماس اعلام کرد که هدف رژیم صهیونیستی از ترور صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی این جنبش «صدور بحران خود به خارج و مشوش کردن محاسبات مقاومت و منطقه» بوده است. این مطالب در سخنرانی ضبط شده خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج درخصوص ترور شهید صالح العاروری و شش نفر دیگر از جمله دو تن از فرماندهان القسام، شاخه نظامی حماس و چهار نفر از اعضای این جنبش بیان شد. مشعل افزود: «دشمن با ترور العاروری می‌خواست بحران خود را به خارج صادر کند و دایره تجاوز را گسترش دهد و بر این باور بود که این امر محاسبات مقاومت و منطقه را به هم می‌ریزد و ترور رهبران توسط این رژیم اراده مقاومت را درهم می‌شکند و رهبری آن را تضعیف می‌کند.» وی ادامه داد: «این ترور در پرتو شکست و ناامیدی دشمن پس از سه ماه تجاوز وحشیانه و هولوکاستی که علیه ساکنان نوار غزه انجام داد، صورت گرفت.» مشعل تأکید کرد: «دشمن حالا که تجاوزات خود را گسترش داد (اشاره به ترور العاروری در بیروت) درخواهد یافت که مرتکب حماقت شده‌است.» مشعل بر توجه حماس به «امنیت و منافع هر کشور و دولت عربی» تأکید کرد و افزود: «نبرد ما با دشمن صهیونیستی است.» وی خاطرنشان کرد: «تداوم تجاوز به غزه و ترور رهبران خارج از نوار غزه، شکست اسرائیل را تسریع کرده و روحیه مقاومت را تقویت می‌کند.»
همچنین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم هفتم درگذشت «الحاج محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان، گفت: ترور شیخ صالح العاروری نقض بزرگ و خطرناکی محسوب می‌شود. ترور العاروی به طور حتم بدون واکنش و مجازات نخواهد ماند و حتمی است. ما نمی‌توانیم درباره این نقض بزرگ در این سطح خطرناک ساکت بمانیم، زیرا این وضعیت لبنان را آسیب پذیر خواهد کرد. واکنش حتمی و اجتناب ناپذیر است.

اسرائیل فراری!
در همین رابطه، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دفتر جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت و ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ابراز داشت که شهادت العاروری و رفقایش باعث تضعیف حماس نمی‌شود، بلکه قدرت و صلابت آن را افزایش می‌دهد. این ترور نشان دهنده ضعف و شکست و ناامیدی رژیم صهیونیستی است که در گذشته نیز تلاش داشت با ترور‌هایی نظیر شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی و صلاح شحاده و احمد الجعبری نگاه‌ها را از این شکست‌ها منصرف کرده و امثال این ترور‌ها تنها باعث افزایش قدرت جنبش حماس و گسترده‌تر شدن دایره شمولیت آن با تسلیحاتی مدرن شد تا در نهایت پیروزی بزرگ و بی‌سابقه هفتم اکتبر رقم خورد.
رژیم اشغالگر صهیونیستی هزینه زیادی در قبال این جنایت خواهد پرداخت که ممکن است در اراضی اشغالی یا در عرصه‌های دیگر مقاومت نظیر جنوب لبنان یا دریای سرخ یا عراق باشد، حتی ممکن است اسرائیل خود را در یک جنگ گسترده منطقه‌ای ببیند که باید با چندین جبهه وارد جنگ شود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به جنوب بیروت و شهادت صالح العاروری و دو تن از فرماندهان گردان‌های قسام، صبر راهبردی مقاومت و حزب الله تحت تاثیر آمال و آرزو‌های شوم رژیم صهیونیستی و حامیان آن، از مدار عقلانیت و منطق و نگاه به الزامات غلبه بر اشغالگران قدس و غاصبان فلسطین دور نخواهد شد و این ترور و شهادت خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت که عرصه را بر رژیم جعلی و کودک کش تنگ کرده است تزریق و رزمندگان فلسطینی در جای جای این سرزمین به ویژه کرانه باختری را باعزمی جدی‌تر وارد میدان جهاد با اشغالگران می‌سازد.
این بیانیه در پایان با محکومیت شدید جنایت تروریستی صهیونیست‌ها در پایتخت لبنان، تلاقی شهادت فرماندهان سرافراز حماس با چهارمین سالگرد شهادت شهید قدس سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را رمز آلود و معنادار توصیف و تاکید کرده است: ماشین جنگی به گل نشسته رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه جز تسلیم برابر اراده رزمندگان نستوه فلسطین و مجاهدان حماس راه نجات دیگری ندارد و پیروز میدان نبرد بی تردید مقاومت و ایستادگی شکوهمند و مقتدرانه مردم مظلوم و مقتدر غزه و حماس قهرمان است.
همچنین یک نماینده پارلمان لبنان در سخنانی تاکید کرد که حزب‌الله لبنان به ترور نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله به بیروت پاسخ خواهد داد.
«حسن جشی» نماینده پارلمان لبنان در این باره تاکید کرد: حزب‌الله به این ترور بزدلانه پاسخ خواهد داد و تصمیم آن اتخاذ شده است.
وی گفت: دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرده بود هر شخصیتی در لبنان مورد هدف قرار گیرد، بدون پاسخ نخواهد ماند.
حسن جشی ادامه داد: حزب‌الله همچنان تلاش می‌کند تا همه چیز را در چارچوب قوانین درگیری حفظ کند، اما اسرائیلی‌ها برای گسترش درگیری‌ها تلاش می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار