کد خبر: 1207703
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سپاهان در باخت هت‌تریک کرد، پرسپولیس هوادارانش را ناامید
با شکست سپاهان مقابل شمس آذر و توقف پرسپولیس مقابل مس رفسنجان سرنوشت قهرمانی نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران رقم خورد و استقلال با ۳۲ امتیاز در صدر جدول باقی ماند.
فریدون حسن

جوان آنلاین: دیروز دو مدعی رسیدن به صدر جدول مقابل حریفان خود قرار گرفتند؛ سپاهان در قزوین و پرسپولیس در رفسنجان. دو دیداری که مانند تمامی دیدار‌های نیم فصل اول لبریز از حاشیه و سوت‌های اشتباه شائبه برانگیز بود؛ اشتباهاتی که باعث شد اعتراض هر چهار تیم را به همراه داشته باشد. سپاهان در شکست هت تریک کرد تا بازگشت ۴ امتیاز کسر شده را با از دست دادن ۶ امتیاز به هدر دهد. سپاهان با قبول سه شکست با ۳۱ امتیاز در نیم فصل دوم شد. پرسپولیس هم که برای صدرنشینی نیاز به برد با تفاضل گل بالا داشت در ادامه روند کند و ناامید کننده خود به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت و تازه خوش شانس هم بود که بازی را به مس رفسنجان نباخت. سرخ‌ها با این تساوی ۳۰ امتیازی و سوم شدند.

پرسپولیس شانس آورد نباخت
شاگردان گل محمدی دیروز مقابل تیمی قرارگرفتند که پنج بازی آخر خود را باخته بود. بنابراین چیزی برای از دست دادن نداشت و همین کار پرسپولیس را سخت می‌کرد. بازی با احتیاط دو تیم آغاز شد. مس بدون ترس حمله می‌کرد و پرسپولیس قدری جانب احتیاط را داشت. گل محمدی نمی‌خواست ۳ امتیاز حساس این بازی را فدای برد پر گل کند و موفق هم شد در نیمه اول با گل شهاب زاهدی پیروز به رختکن برود. شروع نیمه دوم، اما با برتری مس همراه بود. پریرای ۴۰ ساله خط دفاع تیم یحیی را با چالش جدی روبه‌رو کرد و خیلی زود پنالتی هم گرفت تا خودش کار را به تساوی بکشاند. در ادامه مس بهتر از پرسپولیس بازی کرد، اما کم دقتی مهاجمان این تیم مانع از نتیجه‌گیری آن‌ها شد. این دیدار پربرخورد در نهایت با تساوی به پایان رسید، اما بیراه نیست اگر عنوان کنیم پرسپولیس خوش شانس بود که نباخت.


غول‌کش بلای جان سپاهان
غول‌کش لقب برازنده‌ای برای شمس آذر قزوین و شاگردان سعید دقیقی است؛ تیمی که بدون داشتن بازیکن نامدار یا مربی بزرگ و پر مدعا بدون ترس و با قدرت جوانی چنان به مدعیان لیگ برتر می‌تازد که همه لب به تحسین این تیم گشوده‌اند. دیروز شمس‌آذر همان بلایی را که سر استقلال و پرسپولیس آورده بود سر سپاهان هم آورد. سپاهانی که با بخشش سه بازیکنش یعنی پیام نیازمند، رضا اسدی و رضا شکاری به قزوین رفته بود تا با کسب حداقل یک مساوی بالاتر از استقلال با صدرنشینی نیم فصل اول پرحاشیه خود را تمام کند، اما شمس آذر تیمی نبود که به شاگردان مورایس اجازه دهد به راحتی رؤیای خود را محقق سازند.
گل دقیقه ۶ رحمان جعفری مانند آب سردی بود بر پیکر سپاهان و به جرئت می‌توان گفت اگر دیروز پیام نیازمند در دروازه سپاهان نبود سپاهان با شکستی سنگین در همان نیمه اول کارش تمام می‌شد. شمس آذر با بازی رو به جلو حتی بعد از گل اول خود بار‌ها و بار‌ها دروازه سپاهان را تهدید کرد. هر چند سپاهان یکی دو موقعیت خوب برای جبران داشت، اما نیمه اول را باید دربست به میزبان قزوینی بازی داد. هر چه نیمه اول بازی فوتبالی بود نیمه دوم از همان لحظه ورود تیم‌ها به زمین با حاشیه آغاز شد. درگیری هواداران دو تیم باعث شد تا این نیمه با دقایقی تأخیر آغاز شود. سپاهان که همه چیز را ازدست رفته می‌دید هجومی آغاز کرد، اما شمس آذر با کنترل خوب مهاجمان سپاهان راه را بسته بود ضمن اینکه حملات زهردار این تیم بار‌ها تن مورایس را لرزاند. اعتراض‌های بی‌حد کادر فنی دو تیم بخصوص سپاهان در روند بازی وقفه ایجاد می‌کرد. اعتراض‌هایی که در نهایت منجر به اخراج مورایس شد، اما اوج حاشیه‌ها در دقیقه ۹۲ رخ داد؛ جایی که سپاهان گل زد، اما کمک داور بازی آن را آفساید اعلام کرد تا جنجال بالا بگیرد. این بازی پرحاشیه درنهایت با برتری یک برصفر شمس آذر به پایان رسید تا سپاهان با سومین شکست پی درپی خود شانس صدرنشینی را از دست بدهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار