کد خبر: 1207681
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
اعضای یک شبکه مخوف که با پرسه در شهر‌های مختلف کشور دست به جرائم مسلحانه می‌زدند و گوش قربانیان خود را با قمه می‌بریدند، در کرج به دار مجازات آویخته شدند.
جلال مهرگان

جوان آنلاین: اعضای یک شبکه مخوف که با پرسه در شهر‌های مختلف کشور دست به جرائم مسلحانه می‌زدند و گوش قربانیان خود را با قمه می‌بریدند، در کرج به دار مجازات آویخته شدند.
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: چندی قبل به مأموران پلیس شهرستان نظرآباد خبر رسید سارقان مسلح به یک دامداری در این شهر دستبرد زده‌اند. با حضور پلیس در محل مشخص شد سارقان پنج مرد مسلح بودند که شبانه به محل دستبرد زده و بعد از سرقت احشام گریخته‌اند. در حالی که بررسی‌ها جریان داشت، مشخص شد سرقت‌های مسلحانه دیگری در شهر‌های دیگر رقم خورده‌است. از آنجا که مشخصات اعضای باند با سرقت‌های مشابه مطابقت داشت، معلوم شد همه سرقت‌ها از همه اعضای همین باند در حال رقم خوردن است. تحقیقات همچنین حکایت از این داشت که اعضای باند در برخی سرقت‌های خود با راهزنی در جاده‌ها تریلی‌های حامل بار از جمله تیرآهن و میلگرد را متوقف و بعد از شکنجه کردن راننده محموله بار را سرقت کرده‌اند.

شیوه سرقت
بررسی‌های پلیس درباره شیوه سرقت احشام با تحقیق از شاکیان نشان داد که یکی از اعضای باند در پوشش خریدار دام وارد دامداری می‌شود و محل را بررسی می‌کند و پس از کامل شدن بررسی‌ها، همه اعضا شبانه وارد دامداری می‌شوند و با تهدید اسلحه دست و پای مالک یا نگهبان را می‌بندند و سرقت مسلحانه را رقم می‌زنند و دام‌ها را با کامیونی که سرقت کرده‌بودند، از محل خارج می‌کردند. تحقیقات نشان داد سارقان مسلح در چند فقره از سرقت‌ها، نگهبان‌ها یا مالکانی را که مقابل آن‌ها مقاومت کرده‌بودند، به شدت شکنجه کرده و آن‌ها را تا پرتگاه مرگ کشانده‌بودند.

بریدن گوش قربانیان
همچنین مشخص شد اعضای باند در مواردی گوش قربانیان خود را با قمه بریده‌بودند. یکی از شاکیان به پلیس گفت: «من نگهبان دامداری هستم و همراه دو بچه معلولم در اتاقکی در دامداری زندگی می‌کنم. شب حادثه ناگهان چند مرد مسلح وارد شدند و من و بچه‌هایم را تهدید کردند. آن‌ها قصد داشتند دام‌ها را سرقت کنند که مقابل‌شان مقاومت کردم. بعد از آن بود که یکی از آن‌ها به سمت بچه‌هایم رفت و با قمه گوش یکی از آن‌ها را که به معلولیت ذهنی مبتلا است، برید.»
تحقیقات همچنین نشان داد که سارقان مسلح گوش دو راننده تریلی را هم به همین شیوه بریده‌اند. یکی از شاکیان گفت: «من شب‌هنگام تریلی حامل آهن کنار مسیر توقف کرده‌بودم و داخل کابین در حال استراحت بودم که چند سارق مسلح به من حمله کردند. آن‌ها بعد از شکستن شیشه خودرو وارد شدند و دست و پا و چشم من را بستند. وقتی مقابل‌شان مقاومت کردم، یکی از آن‌ها با قمه گوشم را برید. بعد من را در قسمت خواب خودرو رها کردند، یکی از آن‌ها پشت فرمان نشست و حرکت کرد. چند ساعت بعد آن‌ها در محل ناشناسی محموله آهن را تخلیه کردند. دوباره یکی از آن‌ها پشت فرمان نشست و کامیون ساعتی حرکت کرد و سرانجام خودرو را در محل خلوتی رها کردند و گریختند.»

سرقت با لباس پلیس
بررسی‌های پلیس همچنین نشان داد که اعضای این شبکه مخوف در مواردی با لباس و تجهیزات پلیسی سرقت‌های خشن را رقم زده‌اند. یکی از شاکیان گفت: من با تریلی حامل میلگرد کنار مسیر توقف کرده‌بودم که خودرویی با چراغ گردان کنارم توقف کرد. بعد چند نفر که لباس پلیس به تن داشتند، خواستند اوراق خودرو را کنترل کنند که قبول کردم. آن‌ها در حالی که مشغول کنترل مدارک بودند، ناگهان به سمت من حمله کردند. فهمیدم که سارق هستند که به این شیوه محموله را سرقت کردند.

بازداشت اعضای باند
در شاخه دیگر از تحقیقات کارآگاهان پلیس موفق شدند مخفیگاه اعضای باند را در شهری در غرب کشور شناسایی کنند. بررسی سوابق مجرمان نشان داد اعضای باند از مجرمان سابقه‌دار هستند که قبلاً به اتهام سرقت، خرید و فروش مواد‌مخدر، حمله سلاح بازداشت شده‌اند. همچنین معلوم شد که دو نفر از اعضای باند مجرمان خشنی هستند که در دوران محکومیت خود مرتکب جرائم دیگری هم شده‌اند.

محاکمه و اعدام
با کامل شدن تحقیقات و از آنجا که اعضای باند مرتکب سرقت‌های خشن در استان‌های البرز، قم، همدان، مرکزی، لرستان و خوزستان شده‌بودند پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام سرقت‌های باندی و مسلحانه که منجر به ناامن کردن راه‌ها و ایجاد وحشت میان مردم شده‌بودند، در دادگاه انقلاب کرج بررسی شد. دادگاه بعد ا‌ز شنیدن اظهارات شاکیان و دفاعیات اعضای باند آن‌ها را مجرم شناخت و رأی به اعدام هر پنج عضو باند داد. با اعتراض اعضای باند به رأی دادگاه پرونده در دیوان عالی کشور بررسی شدو رأی صادر شده مورد تأیید قرار گرفت. با تأیید رأی و انجام تشریفات قانونی اجرای حکم، سرانجام هر پنج عضو باند سحرگاه دیروز در زندان مرکزی کرج به دار مجازات آویخته شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار