کد خبر: 1207453
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
در اجلاسیه "بانوان پیشرو در تمدن‌سازی فاطمی" تأکید شد
معاون رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به نقش مؤثر و جریان‌ساز زنان در ساخت تمدن اسلامی فاطمی، گفت: وظیفه زنان عفیف، پاسداری حریم‌ها و ارزش‌ها است که با سلاح علم، قدرت و دانایی خود، با جریان‌های ضد ارزشی غرب مقابله کنند.

جوان آنلاین: انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در اجلاسیه بین‌المللی «بانوان پیشرو در تمدن سازی فاطمی» طی سخنانی به نقش زنان ایرانی در توفیقات فرهنگی و انقلابی اشاره کرد و گفت: امروز بانوان مسلمان در خط مقدم جبهه حق ایستاده‌اند، به همین دلیل توجه به مقام مادری و تقدیر و تقدیس آن از اهم وظایف امروز ماست.
تمدن 
نقش بانوان و دختران در ساخت اسلامی فاطمی

به گزارش تسنیم، خزعلی با تأکید بر لزوم توجه به نقش مؤثر و جریان‌ساز بانوان به عنوان مادران سازنده نسل آینده در ساختن تمدن اسلامی فاطمی، اظهار داشت: اکنون وظیفه زنان عفیف، پاسداری حریم‌ها و ارزش‌ها است که با سلاح علم، قدرت و دانایی خود در مقابل دشمن مجهز به همه سلاح‌ها بایستند و با جریان‌های ضد ارزشی غرب، مقابله کنند.

معاون رئیس جمهور با اعتقاد به اینکه پیروز و فاتح این میدان نیز این زنان ما خواهند بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «وظیفه زن‌ها انسان سازی است. اگر زن‌های انسان ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها شکست خواهند خورد».

او همچنین خطاب به بانوان حاضر در مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس ما همواره در دفاع از اسلام از طریق پشتیبانی و حمایت، مداوای مجروحان و پرستاری آنان نقش آفرین بودیم. امروز نیز شما بانوان باید بدانید که در خط مقدم انسان‌سازی، اعتلابخشی به خانواده و حراست از مقام زن هستید.

خزعلی بر ضرورت توجه به جنگ رسانه‌ای تأکید کرد و اظهار داشت: امروز بانوان باید در جنگ رسانه‌ای دشمن پیروز شوید، چرا که سلاح در دست شما و در خانه‌های شما است. سلاح همان کتاب آسمانی و معارف والا و ارزشمندی است که خداوند متعال ما را لایق آن دانسته و به ما ارزانی داشته است.

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: همان طور که جنایات اسراییل در جنگ اخیر غزه برای تمام دنیا آشکار شد، با مطالبه‌گری و آگاهی‌بخشی به افکار عمومی باید جنایت سردمداران استعمار در نابودی خانواده و جایگاه بانوان را برای جهانیان افشا و آشکار کرده و تلاش کرد تا صدای رهروان فاطمی به جهانیان رسانده شود.

لزوم همراه شدن با اجتماع جهانی زنان فاطمی در دنیا

خزعلی به اجتماع جهانی زنان فاطمی در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: خواهران ما از کشورهای اروپایی برای رساندن صدای فاطمیون و رهروان مسیر حضرت زهرا (س) و انقلاب اسلامی به جهان حرکتی را آغاز کرده‌اند که ما نیز در کنار و همراه آنها در این مراسم حاضر شدیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلابخشی به جایگاه زنان و خانواده به صورت هماهنگ حرکت و جریان‌سازی کنیم.

او با اشاره به لزوم همگرایی در مبارزه با هتاکان به کانون خانواده و زنان، تأکید کرد: ما به عنوان مدافعان حریم زنان و خانواده باید در برابر هتک حرمت‌هایی که به زنان و کانون خانواده صورت می‌گیرد، محکم و استوار بایستیم و پایداری به خرج بدهیم که ان‌شاءالله با این هم‌افزایی و تعامل در مسیر پیش رو، موفق و پیروز خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور به تعامل گسترده با بانوان تأثیرگذار اشاره کرد و ادامه داد: به منظور دستیابی به این اهداف، با تشکل‌ها و زنان تاثیرگذار داخلی و خارجی تعامل‌ها و شبکه سازی هایی صورت گرفته که با این گروه‌ها و افراد در موضوعات گوناگون همکاری و هم اندیشی داریم.

اجلاسیه بین‌المللی «بانوان پیشرو در تمدن سازی فاطمی» با هدف تبیین شاخصه‌های بانوان تمدن ساز و همچنین ایجاد شبکه فعال بین المللی متناسب با ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، بسترسازی ایجاد تعامل با تشکل‌های بانوان بین الملل و تبیین جایگاه زنان در حوزه مقاومت و عدالت برگزار شده است.

در این مراسم که به مدت دو روز برگزار می‌شود 120 مهمان از بیش از ده کشور مانند انگلستان، استرالیا، بحرین، پاکستان، افغانستان و هندوستان شرکت داشته‌اند.

همچنین این اجلاسیه دارای کمیسیون‌های سه گانه تخصصی است که ام فروه نقوی، فعال تشکل لبیک یا زهرا (س) در انگلستان و جمال الساعدی، پژوهشگر و فعال فرهنگی مسلمان از استرالیا، در این مراسم به سخنرانی می‌پردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر