کد خبر: 1207201
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
سه قاتل بخشیده شده به احترام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دو برادر به نام‌های شاهین و شهروز هستند و متهم دیگر هم بهنام نام دارد و دوست شهروز است
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: دختر ۲۰ ساله‌ای که پدرش در جریان سناریوی خونین از سوی دو برادر و یکی از دوستانشان به قتل رسیده بود به احترام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از آن‌ها اعلام گذشت کرد.
سه قاتل بخشیده شده به احترام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دو برادر به نام‌های شاهین و شهروز هستند و متهم دیگر هم بهنام نام دارد و دوست شهروز است. متهمان شامگاه هفتم آذر‌ماه ۹۲ مرد جوانی به نام احمد را با همدستی همسرش به قتل رساندند و جسد او را در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا رها کردند. آن شب مأموران کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی حین گشت‌زنی در بیابان‌های اطراف شهر آفتاب نزدیکی ورودی قلعه نو با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که آثار جراحت روی بدنش دیده می‌شد و شیار روی گردنش حکایت از آن داشت وی در محل دیگری به قتل رسیده و عامل یا عاملان قتل، جسد او را به این محل منتقل کرده‌اند.
بدین ترتیب با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و عوامل پزشکی قانونی در محل حاضر شدند. تن‌پیمایی جسد و آزمایش‌های اولیه پزشکی قانونی نشان داد وی چند ساعت قبل بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده است.

شناسایی مقتول
از آنجایی که مأموران هیچ مدرک هویتی از مقتول پیدا نکردند، جسد به دستور بازپرس ویژه قتل برای شناسایی و بررسی علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
از سوی دیگر مأموران برای شناسایی مقتول به سراغ پرونده افراد گمشده رفتند و متوجه شدند یک روز بعد از کشف جسد، زن جوانی به نام رؤیا به اداره پلیس رفته و اعلام کرده شوهرش به نام احمد از خانه بیرون رفته و به خانه بازنگشته است. مشخصات ظاهری مرد گمشده با جسد کشف شده شباهت زیادی داشت، به همین دلیل زن جوان به پزشکی قانونی دعوت شد و در آنجا جسد شوهرش را شناسایی کرد.
او به مأموران گفت: «شوهرم شب حادثه برای خرید سیگار از خانه بیرون رفت. هر چقدر منتظرش ماندیم، او برنگشت تا اینکه صبح به اداره پلیس رفتم و اعلام مفقودی کردم. من خبر ندارم شوهرم را چه کسی و با چه انگیزه‌ای به قتل رسانده و او هم اگر با فرد یا افرادی دشمنی داشته به من چیزی نگفته بود.»

رابطه پنهانی
مأموران پلیس در ادامه تحقیقات دریافتند مقتول از مدتی قبل با همسرش اختلاف داشته، به‌طوری‌که همسایه‌ها همیشه صدای درگیری آن‌ها را می‌شنیدند. از سوی دیگر در تحقیقات میدانی و فنی معلوم شد رؤیا مدتی است با مردی به نام شاهین ارتباط پنهانی دارد و شب حادثه هم شاهین همراه دو نفر دیگر در نزدیکی خانه مقتول دیده شده‌اند. بدین ترتیب مأموران راهی خانه مقتول شدند و دوباره از رؤیا تحقیق کردند. در‌حالی‌که او ادعا می‌کرد در جریان قتل شوهرش نیست، کارآگاهان جنایی متوجه رفتار‌های عجیب دختر ۱۰ ساله مقتول شدند که به نظر می‌رسید شاهد حادثه‌ای تلخ بوده است.
دختر خردسال مقتول در مقابل مأموران پلیس راز قتل پدرش را فاش کرد و گفت آن شب سه مرد غریبه به خانه‌شان آمدند و پدرش را به قتل رساندند.
با به دست آمدن این اطلاعات، رؤیا بازداشت و به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد سه مرد را برای قتل شوهرش اجیر کرده است.

طلاقم نداد
متهم در توضیح حادثه گفت: «زندگی خوبی داشتم، اما کم‌کم زندگی‌ام ناآرام و بداخلاقی‌های شوهرم شروع شد. او با من درگیر می‌شد و مرا کتک می‌زد، به‌طوری‌که تصمیم گرفتم از شوهرم جدا شوم، اما او قبول نمی‌کرد. مدتی قبل در راه مدرسه دخترم با مردی به نام شاهین آشنا شدم و با هم ارتباط برقرار کردیم. چند باری با او به رستوران رفتم و درددل کردم و از شوهرم بد گفتم. کم‌کم به هم علاقه پیدا کردیم و بعد از او خواستم شوهرم را تنبیه کند تا مرا طلاق بدهد و بعد با او ازدواج کنم. شب حادثه شوهرم در اتاق خواب بود که در را برای شاهین و دو نفر دیگر که بعداً فهمیدم یکی از آن‌ها برادرش است و دیگری دوست برادرش باز کردم و آن‌ها وارد خانه شدند. آن‌ها به سراغ شوهرم رفتند و او را به قتل رساندند و جسدش را از خانه به بیرون منتقل کردند.»

اعتراف
با اعتراف زن جوان، مأموران سه متهم را بازداشت کردند. متهمان به قتل اعتراف کردند و شاهین راهی زندان شد، اما شهروز و بهنام که ۱۷ سال سن داشتند به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شدند.
پس از تحقیقات تکمیلی، متهمان در دادگاه محاکمه شدند که قضات دادگاه شاهین را به جرم مشارکت در قتل به قصاص و شهروز، بهنام و رؤیا را هم به اتهام معاونت در قتل به حبس محکوم کردند.

اعتراض و فرار
شهروز و بهنام که هر کدام به پنج سال حبس محکوم شده بودند پس از تحمل چند سال حبس با گذاشتن وثیقه آزاد شدند و به امید اینکه حبس‌شان بخشیده شود به رأی دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دادگاه در بررسی پرونده تحقیقات آن را نقض کردند و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا فرستادند. پرونده پس از تکمیل تحقیقات دوباره در اختیار قضات دیوان عالی کشور قرار گرفت و این‌بار قضات هر سه متهم را به جرم مشارکت در قتل مرد جوان به قصاص محکوم کردند. بدین ترتیب بهنام دوباره دستگیر و به زندان منتقل شد، اما شهروز وقتی متوجه حکم قصاص خود شد به کشور ترکیه گریخت. در‌حالی‌که حکم قصاص متهمان در حال سیر مراحل قانونی بود، مأموران پلیس شهروز را یک سال قبل هنگام ورود به ایران بازداشت و روانه زندان کردند.

اهدای زندگی
سه متهم تیرماه امسال برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفتند، اما از آنجایی که تفاضل دیه آن‌ها از سوی اولیای دم که تنها دختر ۲۰ ساله مقتول است پرداخت نشده بود به متهمان مهلت داده شد و از پای چوبه دار به سلولشان بازگشتند. چندی قبل دختر مقتول تفاضل دیه متهمان را که بیش از یک میلیارد تومان بود به حساب دولت واریز کرد و آن‌ها دوباره در یک قدمی چوبه دار قرار گرفتند. در چنین شرایطی تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرا و قاضی امین کرمانی‌نژاد بازپرس شعبه ۴ اجرای احکام جلساتی برای جلب رضایت اولیای دم برگزار کردند. دختر مقتول در تمامی جلسات اصرار داشت متهمان را قصاص می‌کند تا اینکه یک روز قبل به دادسرا رفت و اعلام کرد قاتلان پدرش را به احترام روز مادر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بخشیده است.
وی گفت: من تصمیم داشتم حکم قصاص عاملان قتل پدرم را اجرا کنم و حتی تفاضل دیه آن‌ها را هم فراهم و به حساب دولت واریز کردم، اما از آنجایی که ارادت خاصی به حضرت فاطمه زهرا (س) دارم به احترام ولادت آن حضرت تصمیم گرفتم متهمان را ببخشم. بدین ترتیب با اقدام خداپسندانه دختر جوان، متهمان به زودی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار