کد خبر: 1206599
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا امربه معروف و نهی از منکر را سلاحی برای اصلاح جامعه خواند و گفت: گفتمان امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(6دی) در  نشست نخبگانی علمی بررسی کارکردها، آثار و قوائد امربه معروف و نهی از منکر در جامعه که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر ریشه در قرآن، فطرت، آیات، عقل و اندیشه بشری دارد مخصوص دین و نژاد و زمان و مکان خاصی نیست.

دبیر ستاد اربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر یک سلاحی است که خداوند در اختیار انبیاء و اولیاء، مومنین و مومنات قرار داده و برای درست استفاده کردن از این سلاح که برای اصلاح جامعه لازم است، نیازمند آموزش هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر در حوزه امربه معروف و نهی از منکر آموزش درست ببینیم، عمل به این فریضه واجب کارکردهای خوبی دارد و آثار و برکاتی در جامعه باقی می گذارد.

حجت الاسلام مهدوی نیا در رابطه با ارتباط امربه معروف و نهی از منکر با ولایت اظهارکرد: ولایت را کسانی دارند که اهل دعوت به خیر و دوری کردن از زشتی باشند.

وی با تاکید ضرورت توجه به گفتمان امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه خاطرنشان کرد: گفتمان امربه معروف نیازمند ذهن و خلاقیت دانشجو است، روش و شیوه امربه معروف نیازمند پایه علمی است که می تواند در دانشگاه و حوزه های علمیه شکل بگیرد و به اصلاح جامعه کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار