کد خبر: 1206035
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
تهیه کننده سریال "نون خ" گفت: فصل پنجم این سریال در حال فیلمبرداری در شهرستان چابهار است و پس از تکمیل در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

جوان آنلاین: مهدی فرجی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور است و ظرفیت‌های بسیار زیادی در آن نهفته است که جا دارد شناسایی و به مردم ایران و جهان معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، وی درخصوص قصه سریال "نون خ" افزود: دوستان کُرد ما در سفری که در دل داستان دارند به چابهار می‌آیند و تعدادی از قسمت‌ها در این منطقه ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: قصه "نون خ" و اتفاقاتی که رخ می‌دهد باعث می‌شود این سریال به چابهار بیاید و تعدادی از قسمت‌ها را در اینجا هستیم.

وی گفت: شهر چابهار یکی از زیباترین شهر‌های ایران است و امکانات فراوانی برای سرمایه گذاری دارد و منطقه آزاد حضورش در چابهار یک فرصت برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: برای معرفی آداب و رسوم قومیت‌های کرد و بلوچ اقدامات زیادی انجام شده و این ۲ قوم و سایر قومیت‌ها ذیل ایران عزیز زندگی مسالمیت آمیزی توام با صلح، صفا و صمیمتی که دارند، خوب است در سریال‌ها به آن پرداخته و به تصویر کشیده شود.

وی گفت: ما عموما در سریال‌ها به شهر‌ها و مراکز شهر‌ها می‌پردازیم و این موارد می‌توانند.

سریال "نون خ" در ابتدا قومیت کُرد را شروع کرده و در این فصل در حال به تصویربرداری جذابیت‌های گردشگری و آداب و رسوم مردم بلوچ و سیستانی هستیم و افتخار می‌کنیم که سریال را بلوچستان و چابهار در حال تهیه هستیم.

تهیه کننده سریال "نون خ" گفت: سیستان و بلوچستان زبان، تاریخ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های اقتصادی و پتانسیل زیاد دارد و باید همه این‌ها به مردم ایران معرفی شوند.

وی افزود: برای جذابیت این سریال از ظرفیت‌های لباس بلوچی، موسیقی بلوچ، جغرافیا، آداب و رسوم، مهمان نوازی و فرهنگ استفاده شده است و به اعتقاد من شناخت مردم به سیستان و بلوچستان و قوم بلوچ بیشتر خواهد شد و این دیدار‌ها و دید و بازدید‌ها را افزایش خواهد داد.

فرجی با اشاره به اینکه چابهار از نظر گردشگری بی نظیر است، ادامه داد: ظرفیت‌های آن می‌تواند موجب افزایش درآمد مردم محلی شود لذا نیاز به شناخت و معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارند.

وی گفت: ما در سریال‌ها باید به قومیت‌ها بپردازیم و مناطق گردشگری را معرفی کنیم و ظرفیت‌های اقتصادی را ورود کنیم.

وی بیان کرد: سریال اول از کردستان شروع کرده و بعد به سیستان و بلوچستان آمده و بعد به جا‌های دیگری می‌رود تا قومیت‌ها را بخوبی معرفی کنند.

مردم ایران شناخت زیادی از قوم بلوچ و منطقه بلوچستان ندارند

تهیه کننده سریال "نون خ" گفت: شناخت مردم ایران از قوم بلوچ و منطقه بلوچستان زیاد نیست و شناخت ناقص هست که این باعث تاسف است، کسانی که شناخت اندکی از این منطقه دارند فقط مختص به برخی رخداد‌ها و حوادث هست، مرجع شناخت مردم ایران از بلوچ و بلوچستان نباید فقط برخی رخداد‌ها و حوادث باشد، چون این منطقه مردمانی بسیار نجیب و مهمان نواز دارد.

فرجی تصریح کرد: ما همانطور که ابتدا از قوم کرد شروع کردیم و مردم شناخت زیادی از کرد‌ها پیدا کردند با این سریال هم مردم ایران شناخت عمیقی از قوم بلوچ پیدا می‌کنند و معتقدیم نمایش سیستان و بلوچستان در سریال‌ها خیلی کمک می‌کند جایگاه بالای این مناطق در کشور شناخته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار