کد خبر: 1205857
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تهدیدات کاملاً پوچ و بیهوده اشغالگران به ترور رهبران حماس پس از شکست‌های پی در پی از مقاومت، بیانگر فروپاشی صهیونیست‌ها و ناکامی در رسیدن به اهداف جنگی است.

اختصاصی جوان آنلاین، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به ارزیابی میزان موفقیت ترور رهبران مقاومت فلسطین توسط دولت صهیونیستی پرداخت. در این گزارش آمده است: به گفته مقامات ارشد اسرائیل، کارزار جهانی ترور رهبران حماس که توسط مقامات ارشد اسرائیل اعلام شده است، احتمالاً بی‌نتیجه و غیرعملی خواهد بود.
بنا بر این گزارش، بنیامین نتانیاهو ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که به موساد دستور داده است که «همه رهبران حماس را در هر نقطه‌ای که هستند ترور کند.» در اوایل دسامبر، یک فایل ضبط شده فاش کرد که رونن بار، رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) به نمایندگان کنست گفته رهبران حماس در غزه، کرانه باختری، لبنان، ترکیه و قطر یا هر جای دیگری که باشند کشته خواهند شد. در ادامه مطلب گاردین، در نقد این ادعا از یوسی ملمن، روزنامه‌نگار وابسته به سرویس‌های امنیتی اسرائیل نقل شده است که «استراتژی ترور هیچ چیزی را حل نمی‌کند... جامعه اطلاعاتی اسرائیل عاشق ترور است و اکنون که سرافکنده و تحقیر شده‌اند، می‌خواهند اعاده حیثیت کنند.»
نتیجه معکوس ترور، محور دیگر این گزارش بود که به نقل از افراد مصاحبه شونده مورد بررسی قرار گرفت. گاردین همچنین درخصوص ناکارآمد بودن ابزار فشار سخت درمورد مقاومت فلسطین نوشت: افرایم هالیوی، رئیس موساد از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، به گاردین گفت که زور تنها در صورتی مؤثر است که در شرایط سیاسی مناسب به کار گرفته شود. تنها درصورتی که حماس بازنده اصلی جنگ باشد، اسرائیل صرفاً پیروز این جنگ خواهد بود؛ اما این مشکل فلسطین را حل نمی‌کند؛ چراکه فلسطینی‌ها همچنان در اطراف ما خواهند بود.
تجربه تاریخی رژیم صهیونیستی ازجمله پیشینه خود نتانیاهو نیز نشان داده کارزار‌های برون‌مرزی ترور مخالفان راهبردی بی‌نتیجه و پرهزینه است و در مواردی نتیجه‌ای خلاف میل و تصمیم مقامات اسرائیلی داده است. به عنوان یک نمونه، نتانیاهو در سال ۱۹۹۷ وقتی نخست‌وزیر بود، دستور ترور بیولوژیک خالد مشعل از رهبران حماس در اردن را صادر کرد. به گزارش وال استریت ژورنال، تیم اسرائیلی وارد امان شد و خود را به‌عنوان گردشگران کانادایی معرفی کردند و در فرصت مناسب، مأمور اسرائیلی سمی را به گوش مشعل پاشید، اما این فرد و یکی دیگر از اعضای تیم، قبل از اینکه بتوانند فرار کنند، دستگیر شدند. مشعل به کما رفت و اردن تهدید کرد که پیمان صلح با اسرائیل (وادی عربه) را فسخ خواهد کرد. بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، مجبور شد نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا با فرستادن رئیس موساد به امان، پادزهر آن سم بیولوژیک را برای نجات مشعل به اردن ببرد. اما نتیجه به اینجا ختم نشد و دولت صهیونیستی مجبور شد شیخ احمد یاسین، رهبر حماس و ۷۰ اسیر فلسطینی دیگر را آزاد کند.
موارد پیشین در مقاطعی رخ دادند که سرویس‌های امنیتی اسرائیل، انسجام و توان عملیاتی قابل قبولی داشتند؛ درحالی که در مقطع کنونی که سطح آمادگی و توان اطلاعاتی مقاومت به نقطه اوج رسیده و از سوی دیگر، ضربات متعددی بر پیکره این سازمان‌ها وارد شده، ادعای کارزار جهانی ترور رهبران حماس، نه تهدیدی راهبردی و نه حتی یک عملیات روانی؛ بلکه صرفاً سرپوشی روی عجز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که حتی مصرف داخلی و تبلیغاتی هم ندارد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تهدیدات «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ترور رهبران مقاومت اعلام کرد که این تهدیدات کاملاً پوچ و بیهوده است و بیانگر ناتوانی دشمن در رسیدن به اهداف جنگی خود است.
حماس افزود: ادعا‌های وزیر جنگ جنایتکار رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه نیرو‌های ارتش شکست‌خورده او در آستانه ترور رهبران مقاومت هستند، کاملاً بیهوده است و هدف از این تهدیدات بیهوده ارائه تصویر خیالی از دستاورد‌ها است. این تهدیدات نشان‌دهنده شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر و گالانت در رسیدن به اهداف تجاوزات این رژیم علیه غزه است که هیچ نتیجه‌ای جز کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی نداشت.
چند روز قبل مؤسسه موسوم به سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل یک فایل صوتی منتسب به «رونن بار» رئیس سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) را منتشر کرد که در آن رئیس شاباک می‌گفت هدف اسرائیل از بین بردن حماس در هرجایی است.
این مسئول صهیونیست مدعی شد: هر چند سال که طول بکشد ما حماس را در غزه، کرانه باختری، لبنان، ترکیه و قطر حذف خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار