کد خبر: 1205290
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

همزمان با زمزمه‌ها درباره دومین آتش‌بس در جنگ غزه، وزیر خارجه ایران در قطر با رئیس دفتر سیاسی حماس ملاقات و تأکید کرد که امریکا در پی این است که رژیم صهیونیستی را آبرومندانه از جنگ غزه خارج کند.
حسین امیر عبداللهیان که برای چهارمین بار طی دو ماه و نیم گذشته به دوحه سفر کرده، با اسماعیل هنیه، ملاقات کرد و در این دیدار، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی تحولات فلسطین در غزه و کرانه غربی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر خارجه کشورمان در دیدار با اسماعیل هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که ملت فلسطین در حوزه سیاسی اجازه تحقق طرح‌های سیاسی تحمیلی را به هیچ کس نخواهد داد.
امیرعبداللهیان ضمن تقبیح حمایت‌های همه‌جانبه و نامحدود امریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ جاری علیه غزه و تأکید بر مسئولیت حقوقی و بین‌المللی امریکا نسبت به جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، به برخی تلاش‌ها و پیام‌های سیاسی دولت امریکا به منظور یافتن یک برون رفت از بن‌بست و شکست راهبردی نظامی اشاره کرد و گفت: اینکه امریکا به این نتیجه برسد که جنگ راه حل نیست، یک تحول بزرگ است و آن‌ها بهتر است هر چه زودتر از تداوم حمایت بی‌حاصل و شکست خورده خود از راهبرد نظامی جنون‌آمیز رژیم اشغالگر دست بردارند.
امیرعبداللهیان با اشاره به سرگردانی راهبردی کاخ سفید در خصوص بحران غزه گفت: همه در داخل کاخ سفید معتقدند که رژیم صهیونیستی باید پیروز میدان باشد، اما اکنون با درک واقعیت‌های میدان و اطمینان از قدرت ایستادگی و پایداری مقاومت و مردم فلسطین، همزمان با حمایت تمام عیار نظامی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، در پی آن هستند که با یک روش سیاسی، آبرومندانه از این جنگ خارج شوند و رژیم اسرائیل را از این شکست راهبردی نجات دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار