کد خبر: 1205190
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
سپاهان این فصل توانسته از ۱۲ مسابقه خود، ۳۱ امتیاز کسب کند که ۴ امتیاز آن با رای کمیته انضباطی کسر شده است.

جوان آنلاین: سپاهان این فصل در زمین مسابقه، میانگین ۲.۵۸ امتیاز از هر مسابقه را به دست آورده است. میانگینی که در مقایسه با لیگ‌های سطح اول اروپا هم، آمار درخشانی محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، سپاهان با زدن ۵ گل به هوادار، روند خوب این فصل خود را ادامه داد و چهارمین برد پیاپی در لیگ برتر را به دست آورد. سپاهانی‌ها این فصل در ۱۰ مسابقه از ۱۲ مسابقه‌شان پیروز شده‌اند و فقط یک مساوی و یک باخت در کارنامه‌شان دارند. کارنامه‌ای که فراتر از استاندارد‌های لیگ برتر ایران است.

میانگین در سطح اروپا
سپاهان این فصل توانسته از ۱۲ مسابقه خود، ۳۱ امتیاز کسب کند که ۴ امتیاز آن با رای کمیته انضباطی کسر شده است. تیم مورایس در زمین مسابقه، آمار ۲.۵۸ امتیاز از هر مسابقه را دارد. میانگینی که از تمام قهرمان‌های سابق لیگ برتر، آمار بهتری محسوب می‌شود. این آمار، نزدیک به آماری است که صدرنشین‌های لیگ‌های معتبر اروپایی، به آن می‌رسند. صدرنشین فعلی بوندسلیگا ۲.۶ امتیاز، لالیگا ۲.۵۸ امتیاز، سری آ ایتالیا ۲.۵۶ امتیاز و لیگ برتر انگلیس ۲.۲۹ امتیاز از هر مسابقه به دست آورده‌اند. سپاهان در بازی‌های بزرگ هم، عملکرد موفقی داشته است. آن‌ها در بازی‌های مستقیم با استقلال، پرسپولیس و تراکتور، توانسته‌اند تمام حریفان مستقیم‌شان در مسیر قهرمانی را شکست دهند.

خط حمله طوفانی
بخش مهمی از موفقیت سپاهان، به دلیل کیفیت هجومی این تیم است. سپاهان در ۱۲ بازی این فصل، توانسته ۳۲ گل بزند. دومین خط حمله لیگ برتر در حال حاضر، استقلال با ۲۰ گل زده است. سپاهان توانسته نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش در مسیر قهرمانی و عنوان بهترین خط حمله لیگ، به صورت میانگین هر بازی یک گل بیشتر بزند! آن‌ها بیشتر از ۲ برابر پرسپولیس، دیگر مدعی قهرمانی لیگ بیشتر گل زده‌اند. پرسپولیس در حال حاضر، آمار ضعیف ۱۵ گل در ۱۲ بازی را دارد. در جدول گلزنان لیگ رضا اسدی و شهریار مغانلو، وینگر و مهاجم هدف سپاهان به صورت مشترک با ۸ گل صدرنشین هستند. در رده دوم جدول گلزنان، بازیکنان ۵ گله حضور دارند و بعد از آن‌ها، رامین رضاییان ۴ گله قرار می‌گیرد. در جدول بهترین پاسور‌های لیگ هم رضا اسدی و رامین رضاییان، در کنار آریا یوسفی با ۳ پاس گل در رده دوم هستند.

صدرنشین بالقوه؟
سپاهان این فصل، بیشترین میانگین امتیاز را بین تیم‌های لیگ برتری داشته است. با این حال آن‌ها، بخاطر یک بازی کمتر و پرونده کسر امتیازشان، فعلا صدرنشین لیگ برتر نیستند. سپاهانی‌ها منتظرند کمیته انضباطی رای پرونده استقلال را اعلام کند، پرونده خودشان در کمیته استیناف بررسی شود و در بازی عقب افتاده، مقابل گل‌گهر به زمین بروند. هر کدام از این اتفاقات اگر به سود سپاهان پیش برود، می‌تواند آن‌ها را به صدرجدول بفرستد. پیروزی یا تساوی در بازی عقب افتاده، کسر امتیاز از استقلال یا کمتر شدن امتیازات کسر شده از سپاهان، تیم مورایس را صدرنشین لیگ برتر خواهد کرد. تا زمانی که روند فعلی سپاهان ادامه داشته باشد، متوقف کردن آن‌ها در مسیر صدرنشینی و قهرمانی، کار سختی برای سایر مدعیان لیگ به حساب می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار