کد خبر: 1203350
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تهران از امروز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در مدرسه شیر دریافت خواهند کرد.

جوان آنلاین: آغاز دوباره توزیع شیر در مدارس ابتدایی کشور خبری بود که مهر امسال از سوی رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش فارس، روند توزیع شیر در مدارس کشور از سال ۹۶ به دلیل تأمین نشدن اعتبارات متوقف شد اما در روند بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، کمیسیون تلفیق بحث توزیع شیر در مدارس کشور را به برنامه اضافه و این موضوع مصوب شد.

در حالیکه مراسم نمادین توزیع شیر در مدارس کشور ۲۶ مهر برگزار شد اما تا به امروز در برخی استان‌ها و شهرهای کشور از جمله تهران، شیر در مدارس توزیع نشده بود که دلیل این موضوع حجم بالای کار و آماده نشدن کارخانه‌های لبنی اعلام شده بود.

سرانجام امروز مراسم توزیع شیر در میان دانش‌آموزان تهرانی آغاز شد و مراسم نمادین آن در دبستان پسرانه میلادنور منطقه ۹ برگزار شد. دانش‌آموزان دبستانی در تهران روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در مدرسه شیر دریافت خواهند کرد. تمام دبستان‌های دولتی و غیردولتی کشور تحت پوشش توزیع شیر قرار دارند.

مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران از مدیران مدارس خواسته‌اند که حتماً نظارت دقیق بر توزیع شیر در مدرسه داشته باشند و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته شیر در مدرسه بین دانش‌آموزان توزیع شود تا آن را در کنار سایر دوستان خود در محیط مدرسه مصرف کنند.

همچنین به گفته سیدمحمدرضا بنی‌طبا؛ سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور، برای توزیع منظم شیر در مدارس کشور این موضوع باید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شود اما برای امسال با دستور رئیس جمهور محل بودجه لازم برای توزیع شیر در مدارس تعیین شد و تمام دانش‌آموزان پایه اول تا ششم دوره ابتدایی (به تعداد ۹ میلیون نفر) در مدارس دولتی دو بار در هفته و به تعداد ۳۵ نوبت شیر دریافت خواهند کرد.

وی افزود: ما آمادگی داشتیم فارغ از ماجرای بودجه از محل ارزش افزوده محصولات لبنی، توزیع شیر در مدارس ابتدایی را انجام دهیم همچنین پنجم مهر امسال، کارخانه‌های لبنی فارغ از ماجرای شیر دولتی، روز شیر مدارس را گرامی داشتند و پذیرفتند در برخی مدارس، شیر رایگان توزیع کنند تا فرهنگ‌سازی مصرف شیر انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار