کد خبر: 1203274
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
فریدون حسن

جوان آنلاین: هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران که با برنامه‌ریزی منحصر‌به‌فرد سازمان لیگ بعد از ۱۲ روز تعطیلی از پنج‌شنبه گذشته با تک بازی گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز آغاز شده بود دیروز به پایان رسید.
در اینکه چرا طی این مدت به جز سه نماینده حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان و حریفان رو در رویشان بقیه تیم‌ها بازی انجام ندادند سؤال‌های زیادی وجود دارد که البته نمی‌توان منتظر پاسخ هم ماند؛ درست مثل اینکه چرا بازی فولاد و استقلال بعد از تمام بازی‌های این هفته برگزار شد؟ تمام این مسائل و این نوع برنامه‌ریزی باعث می‌شود این شائبه به وجود آید که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به عمد می‌خواهند برای فوتبال و باشگاه‌ها حاشیه درست کنند و آن‌ها و هوادارانشان را به جان هم بیندازند. اصلاً چه لزومی دارد که بازی‌ها در سه روز برگزار شود؟ یا اینکه مثلاً در جریان بازی‌های هفته یازدهم چرا سپاهان بازی انجام داد، اما بازی پرسپولیس و نساجی برگزار نشد؟ دیداری که می‌توانست حداقل دو تیم را در بازی مقابل حریفانشان در آسیا آماده کند تا شاهد حذف ناباورانه پرسپولیس در تهران نباشیم. تمامی این‌ها باعث می‌شود که به این باور برسیم که دستی در کار است تا حاشیه‌های فوتبال پررنگ‌تر از متن آن باشد و همه سرگرم این حواشی شوند تا برخی از آب گل‌آلود برای خودشان ماهی بگیرند.
در چنین اوضاعی هفته دوازدهم لیگ برتر به پایان رسید. استقلال مساوی کرد و سپاهان و پرسپولیس بردند تا وضعیت خود را سر وسامان دهند.
گل گهر و تراکتور اولین بازی این هفته را برگزار کردند که تراکتور با یک گل میزبان خود را شکست داد. روز جمعه سه بازی دیگر برگزار شد و ملوان اوج گرفته در انزلی مقابل چشم هوادارانش ۲ بر صفر به شمس آذر قزوین باخت. ذوب آهن اصفهان رقیب جدی ملوان برای جایگاه دومی مقابل میزبان خود پیکان به تساوی بدون گل رسید. صنعت نفت هم در آبادان و در دیداری که بازهم مسائل داوری- و اتفاقاتی که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود- حرف اول آن بود ۲ بر یک به آلومینیم اراک باخت.
دیروز و در آخرین روز بازی‌های این هفته نساجی مازندران با یک گل استقلال خوزستان را شکست داد تا با ۹ امتیاز در رده ۱۴ جدول قرار گیرد. سپاهان در اصفهان ۴ بر یک مس رفسنجان را برد. زرد‌های اصفهان با این پیروزی ۲۱ امتیازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. پرسپولیس بحران زده هم با یک گل هوادار را شکست داد تا حداقل بتواند اندکی از حال و هوای شکست در آسیا فاصله بگیرد و آماده دربی شود. سرخ‌ها حالا با ۲۰ امتیاز در رده چهارم جدول هستند و امیدوار به روز‌ها و هفته‌های آینده هستند هر چند می‌دانند که کاری بسیار سخت پیش رو دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار