کد خبر: 1203180
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
رییس پلیس آگاهی تهران از دستگیری و انهدام باند ۷ نفره سارقان به عنف در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: متهمان به ۵۰ فقره سرقت معترف شدند.

جوان آنلاین: سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌های سریالی از شهروندان در سطح شهر تهران و وصول شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش مهر، وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ تعدادی از سارقان شبانه به صورت تشکیل تیم‌های ۲ نفره و ۳ نفره با استفاده از ۲ دستگاه موتور سیکلت با ایجاد رعب و وحشت و به کارگیری از سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و طلاجات از شهروندان می‌کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از ادامه سرقت‌ها تحقیقات گسترده اطلاعاتی و کارآگاهی خود را آغاز کرده و در ادامه متوجه شدند که یک باند متشکل از ۷ تن افراد ۲۵ تا ۳۰ ساله در سطح شهر تهران اقدام به سرقت می‌کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی طی مراقبت‌های شبانه روزی و به کارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق شدند مخفیگاه هفت تن از این باند را شناسایی و با تشکیل ۷ تیم عملیاتی پس از سازماندهی، توجیه و آموزش، طی عملیات‌های همزمان و غافلگیرانه در مناطق جنوب شهر تهران دستگیر و از محل اختفا آنان ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵ قبضه سلاح سرد (چاقو و قمه) و یک قبضه سلاح کمری کشف و ضبط و به همراه متهمین به اداره پنجم منتقل شدند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه بیان داشت: در تحقیقات علیرغم انکار و کتمان حقیقت، نامبردگان پس از مواجهه با مستندات و دلایل موجود، به ارتکاب حدود ۵۰ فقره سرقت به عنف و قاپ‌زنی در سطح شهر تهران اعتراف می‌کنند.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان در حال شناسایی مالخران اموال مسروقه هستند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، جهت کشف دیگر جرایم و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار