کد خبر: 1201271
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
مدیرکل دفتر بودجه، ساتبا گفت: تامین مالی جامع ریالی با اعطای تسهیلات کم‌بهره به نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس متوسط تا سه مگاوات اجرایی شد.

جوان آنلاین: سید مهدی حسینی گفت: با امضای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر زیرساخت مناسب برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به نیروگاه‌های مقیاس متوسط تا سه مگاوات مطابق بند ۳ ماده ۵ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان فراهم شده است.

به گزارش مهر، وی افزود: تسهیلات یاد شده با حداکثر نرخ ۱۹ درصد و دوره تنفس و بازپرداخت مجموع ۶۰ ماه است.

حسینی ادامه داد: سقف تسهیلات به هر متقاضی تا ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری اولیه و با اولویت قرارداد‌های عرضه برق سبز، نیروگاه‌های خود تأمین صنایع و نیروگاه‌های تجدیدپذیر واقع در شهرک‌های صنعتی و همچنین شهرک‌های تخصصی خورشیدی خواهد بود.

مدیرکل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به متقاضیان پس از بررسی گزارش فنی، مالی، اقتصادی و زیست‌محیطی پروژه‌ها، از طریق سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

وی گفت: پس از مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین ساتبا و صندوق توسعه ملی، به‌منظور تأمین مالی پروژه‌های احداث نیروگاه تجدیدپذیر از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و خود تأمین صنایع، با تبادل این تفاهم‌نامه، تأمین مالی جامع ریالی نیروگاه‌های تجدیدپذیر اجرایی شد که این روند می‌تواند موجب افزایش سرعت رشد و توسعه این نیروگاه‌ها در کشور شود.

حسینی ادامه‌داد: بر همین اساس، همه متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی از چگونگی ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات به وب‌سایت ساتبا به آدرس https://www.satba.gov.ir/u/۱۶ d مراجعه کنند.

برپایه این گزارش، تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر باهدف تأمین مالی به میزان حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان در مدت پنج سال امضا و مبادله شد.

تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر پنجم آذرماه بین «محمود کمانی» رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و «محمدصادق خیاطیان» مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در محل ساتبا مبادله و امضا شد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود در صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله اعتبارات ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و منابع حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق عاملیت صندوق در کنار معرفی شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهروری انرژی برق به‌منظور صدور ضمانت‌نامه از دستاورد‌های این تفاهم‌نامه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار