کد خبر: 1199114
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
باید کشاورزان مثل دیگر اصناف بتوانند از خدمات و امتیاز‌های دولتی بهره‌مند بشوند. شناسنامه و هویت‌دار کردن کشاورزان استان از اولویت‌های این اتاق است.

جوان آنلاین: رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه گفت که حال و روز امروز دریاچه، بزرگ‌ترین تهدید برای کشاورزی منطقه است.
هادی فرجی آزاد رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار بهره‌بردار و تولید کننده در بخش کشاورزی استان فعالیت می‌کنند که قصد داریم تا پایان سال آینده در سامانه سبک که به سامانه وزارت خانه و دولت هوشمند وصل است برای کشاورزان استان شناسنامه و پروانه کسب صادر کنیم، گفت: باید کشاورزان مثل دیگر اصناف بتوانند از خدمات و امتیاز‌های دولتی بهره‌مند بشوند. شناسنامه و هویت‌دار کردن کشاورزان استان از اولویت‌های این اتاق است.
وی با اشاره به اولین مطالبه اتاق اصناف کشاورزان، یادآور شد: احیای دریاچه ارومیه از حالت مرگ به حالت زنده را از دولت محترم خواهانیم چراکه وضعیت نامطلوب دریاچه ارومیه بدترین شرایط ممکن را برای کشاورزی، تولید، اقتصاد و حتی زندگی مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به این سؤال که از نظر کارشناسی احیای دریاچه ارومیه امکانپذیر خواهد بود؟ یادآور شد: با توجه به کمبود بارندگی‌های فصلی، بله اگر اهتمام دولت در کار باشد که خدا را شکر هست می‌توان از طریق آزاد‌سازی حق آبه ۳۳ درصدی که این دریاچه رو به مرگ، دارد آن را احیا کرد.
فرجی آزاد اظهار داشت: تصفیه آب فاضلاب شهرستان‌های تبریز، ارومیه و دیگر شهرستان‌ها حاشیه دریاچه ارومیه که در مراحل پایانی است، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز از عواملی هستند که به احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار