کد خبر: 1198139
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا با اشاره به دستیابی ایران به ۱۴ مدال رنگارنگ در مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳، گفت: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز شدند.

جوان آنلاین: مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا درباره مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳ که به میزبانی کشور اندونزی در تاریخ ۷ تا ۱۱ نوامبر (۱۶ تا ۲۰ آبان امسال) برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که با حضور ۸۶۰ تیم از ۲۱ کشور برگزار شد، تیم ایران در مجموع صاحب ۱۴ مدال رنگارنگ شد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: دانش‌آموزان ایرانی در دو بخش حضوری و غیرحضوری از برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳ اندونزی اعزام شدند که دانش‌آموزان ایرانی یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز کسب کردند.

رشیدی جهان گفت: تیم‌های حضوری ایران متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان در رشته فنی ـ مهندسی صاحب مدال طلا و امیر حسین منافی در رشته شیمی نانو مدال نقره را تصاحب کردند.

وی افزود: در بخش غیرحضوری، تیم‌های ایران به نمایندگی عرشیا جنت مکان و سیاوش بهشتی صاحب 2 مدال نقره و 10 مدال برنز این رقابت‌ها شدند.

رشیدی گفت: در حاشیه مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF2023 اندونزی، از طرف جشنواره بین المللی ابن سینا جوایز ویژه‌ای به پنج تیم برتر از مالزی، اندونزی، رومانی و قزاقستان اهدا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار