کد خبر: 1198007
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از ۳ میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان برداشت کرده بود، خبر داد.

جوان آنلاین: سردار "عزیزاله ملکی"فرمانده انتظامی استان گیلان اظهار کرد: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

به گزارش برنا، وی افزود: پلیس در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، فرد کلاهبردار از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر در چند نانوایی، اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و با تحصیل مال نامشروع وجوه حاصله کلاهبرداری شده، اقدام به خرید طلا و جواهرات کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم ۲۴ ساله‌ای که بیش از ۳ میلیارد ریال با دستگاه اسکیمر از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: نانوایی‌های سراسر کشور از کارت‌خوان‌های مخصوص استفاده کرده و شهروندان ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

سردار ملکی یادآور شد: تغییر دوره‌ای رمز یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.

وی در پایان از مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار