کد خبر: 1197254
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد توقیف دارایی‌های روسیه در خارج از این کشور برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، پرهزینه خواهد بود.

جوان آنلاین: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که مسکو آماده گفتگو درمورد ثبات راهبردی است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «فعلا پیش‌نیاز در این زمینه فراهم نشده، اما گفتگو درباره ثبات راهبردی بین روسیه و غرب ضروری است؛ هرچند نه به صورت سخنرانی و بیانیه‌های یکجانبه».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه گفت: «توقیف دارایی‌های روسیه در خارج از کشور برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، پرهزینه خواهد بود و اقدامات تلافی‌جویانه‌ای در این زمینه وجود دارد، اما بعید است که متقابل باشد».

شب گذشته بود که مشخص شد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از طرحی حمایت کرده که به رئیس جمهور این کشور اجازه توقیف اموال روسیه در آمریکا و همچنین به وزارت خارجه اجازه انتقال آن‌ها به اوکراین را می‌دهد.

سخنگوی کرملین همچنین درباره اظهارات «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مورد افزایش خطر استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، تصریح کرد که مواضع او، مواضع رسمی دولت مسکو است.

طبق این گزارش، پسکوف در این‌باره اضافه کرد: «ماهیت تهاجمی کشور‌های غربی علیه روسیه بر کسی پوشیده نیست، ولی ما یک دکترین داریم و همه چیز در آن نوشته شده است».

وی پیش از این نیز ضمن اشاره به برنامه‌های ناتو برای جذب اعضای جدید، گفته بود که در حال حاضر هیچ گزینه یا پیشنهادی توسط غرب درخصوص تضمین‌های امنیتی به روسیه ارائه نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار