کد خبر: 1197038
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
در جریان حملات رژیم صهیونیستی، چهار هزار و 237 کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از 13 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند.

جوان آنلاین: رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شهید و مفقود شده‌اند.

به گزارش فارس، در جریان حملات رژیم صهیونیستی، چهار هزار و ۲۳۷ کودک به شهادت رسیده‌اند. صهیونیستها همچنین هزار و ۷۱ کشتار علیه مردم غزه انجام داده‌اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز گذشته (دوشنبه) خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو در خصوص وجود گذرگاههای امن برای آوارگان و کادر درمان دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: گذرگاههای امنی که اسرائیل درباره آن سخن می‌گوید، فقط گذرگاه مرگ به شمار می‌رود.

آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهادهای غربی، در ادامه ژستهای انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف هم درباره آتش‌بس در غزه نوشت: «ما به آتش بس فوری بشردوستانه درغزه و آزادی بی قید و شرط همه غیرنظامیان گروگان نیاز داریم. ۳۰ روز (از آغاز جنگ) گذشته است، دیگر بس است. این مسئله هم اینک باید متوقف شود.»

طبق گزارش یونیسف، فقدان آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری های مربوط به آن بمیرند.

یونیسف در گزارش خود به تاثیرات بسیار منفی خشونت و درگیری های کنونی بر روی سلامت روان کودکان پرداخته و عنوان کرده تداوم این روند به جز به خطر انداختن جانشان می تواند، موجب ایجاد اختلالات بسیاری در رشد شناختی و فیزیکی کودکان شود.

طبق گزارش این سازمان ارسال کمک های بشردوستانه برای کودکان در نوار غزه بسیار چالش برانگیز شده است و بایستی اقدامات اساسی جهت جلوگیری از قطع برق،آب و سوخت از جانب رژیم صهیونیستی صورت بگیرد تا غیرنظامیان به خدمات مورد نیاز بیشتری برای زنده ماندن در شرایط جنگی دسترسی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار