کد خبر: 1196078
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
 شرکت اپل در تلاش برای جلوگیری از شکایتی گسترده در لندن به ارزش دو میلیارد دلار که این غول فناوری را به پنهان کردن معیوب بودن باتری میلیون‌ها گوشی آی‌فون متهم می‌کند، شکست خورد.

جوان آنلاین: این شکایت را جاستین گاتمن، فعال حقوق مصرف‌کنندگان در بریتانیا، به نمایندگی از ۲۴ میلیون کاربر آی‌فون در بریتانیا ثبت کرد. گاتمن خواستار دریافت خسارتی معادل ۱.۶ میلیارد پوند (۱.۹ میلیارد دلار) از اپل شده است. وکلا در این شکایت استدلال کرده اند که اپل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، مشکلات مربوط به باتری در برخی از مدل‌های آی‌فون را پنهان کرده و یک ابزار مدیریت انرژی نصب کرده است که عملکرد گوشی را محدود می‌کند.

به گزارش سیتنا، این شکایت ادعا می‌کند که اپل از موقعیت برترش در بازار سوءاستفاده کرده و به مشتریان اطلاع داده که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از اواخر سال ۲۰۱۶ عمر باتری‌ها را بیشتر کرده است. شرکت اپل اعلام کرده که این شکایت بی‌اساس است و معیوب بودن باتری آی‌فون‌ها را اکیدا تکذیب می‌کند؛ جدا از تعداد کمی از آی‌فون‌های مدل ۶اس که برای آن‌ها تعویض باتری رایگان ارائه می‌دهد. شرکت اپل به دنبال بستن این پرونده و خارج کردن آن از دادگاه بود، اما دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT) اعلام کرد که پرونده گاتمن می‌تواند دنبال شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار