کد خبر: 1194543
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی با موضوع درخواست آتش بس فوری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید، اما صهیونیست‌ها درپی این قطعنامه بازهم به نسل کشی در غزه ادامه دادند!

اختصاصی جوان آنلاین، قطعنامه پیشنهادی اردن درباره آتش‌بس انساندوستانه در غزه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. این قطعنامه خواستار «آتش‌بس فوری و پایدار جهت توقف درگیری‌ها» شده است.
این قطعنامه غیرالزام‌آور در حالی شامگاه جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل رای آورده که ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، چهار مرتبه در تصویب قطعنامه در رابطه با درگیری‌های حماس و رژیم صهیونیستی ناکام بودند.
«اسامه عبدالخالق» نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای جلسه دیشب گفت: تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است. سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیاز‌های اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد، زیرا قرون وسطی را تداعی می‌کند.
همچنین ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل با اشاره به نیاز مبرم مردم غزه به اقلام دارویی و کمک‌های بشردوستانه از اقدام شجاعانه اعضای کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در تصویب پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی در توقف درگیری در غزه قدردانی کرد.
جنایتکاران مخالف
در همین راستا، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی شد تل‌آویو مطابق با قواعد جنگ باید از مردم خود محافظت کند.
گرینفیلد با این حال گفت: قوانین بین­­ المللی انسانی باید در نوار غزه و در سراسر منطقه توسط همه طرف‌ها رعایت شود.
ایلی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم بامداد شنبه در واکنش به مصوبه پیشنهادی کشور‌های عضو مجمع سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس در نوار غزه ابراز مخالفت کرد.

ایلی کوهن در کانال تلگرامی خود مدعی شد: قاطعانه درخواست ظالمانه برای آتش بس (درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش بس) را رد می‌کنیم و مصمم هستیم که حماس را همانطور که کشور‌های جهان نازی‌ها و داعش (گروه تروریستی غیر مجاز در روسیه) را نابود کردند، از میان ببریم.
اما مقامات سازمان ملل از وخامت اوضاع در غزه می‌گویند تا جاییکه رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، «آنروا» روز جمعه هشدار داد که بسیاری از ساکنان غزه به دلیل وخامت شرایط انسای ناشی از محاصره این بخش از سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل، به زودی جان خود را از دست می‌دهند.
فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا در جریان یک کنفرانس خبری در بیت‌المقدس گفت: «هم‌اکنون که ما با هم صحبت می‌کنیم مردم غزه جان می‌دهند؛ آن‌ها فقط بر اثر بمب‌ها و حملات نمی‌میرند؛ بسیاری از آن‌ها به زودی از پیامد‌های محاصره تحمیلی نوار غزه جان خود را از دست خواهند داد.»
این مسئول سازمان ملل متحد در ادامه تاکید کرد که «زیرساخت‌های خدمات اولیه در حال فروپاشی است، دارو، آب و مواذ غذایی در حال تمام شدن است.»
همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که سیستم کمک‌های بشردوستانه در غزه در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است.
این مقام بین‌المللی تاکید کرد که باید در سیستم راستی‌آزمایی برای حمل و نقل کمک‌های بشردوستانه، بازنگری شود.
در بیانیه دبیرکل سازمان ملل آمده است: «با توجه به شرایط اضطراری و استیصال حاکم، سازمان ملل متحد نمی‌تواند دیگر بدون تغییری بنیادین در وضعیت، به داخل غزه چیزی برساند.»
البته نسل کشی صهیونیست‌ها پس از قطعنامه مجمع عمومی ادامه داشت و ارتش رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه داد.
بر اساس این گزارش، یکی از خمپاره‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال غزه اصابت کرد.
شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که شهر غزه در معرض حملات با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سمی قرار گرفته است؛ بنابراین اشغالگران درنده خوی، نه تنها به اصول انسانی پایبند نیستند بلکه قطعنامه‌های بزرگترین سازمان بین المللی را هم زیرپا می‌گذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار