کد خبر: 1194206
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
کارشناس مسائل بین‌الملل در واکنش به سخنان بی‌طرفانه دبیرکل سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: اظهارات گوترش در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی‌دفاع غزه انعکاس این حقیقت است که سازمان ملل باید کنار ملت‌ها و مظلومیان جهان باشد.

جوان آنلاین: مختار حداد کارشناس مسائل بین الملل درباره مواضع واقع‌بینانه‌ اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در قتل عام شهروندان غیرنظامی غزه، گفت: مواضع اخیر دبیرکل سازمان ملل مهم و قابل تامل بود و طبیعی است که آمریکا، کشورهای غربی و برخی دیگر از حامیان رژیم صهیونیستی با اظهارات اخیر گوترش همراهی نکرده و با آن مخالفت کنند.

به گزارش ایرنا، این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: واکنش صهیونیست‌ها و رفتارهای مقامات آمریکایی در این خصوص نشان داد که آنها سازمان مللی را می‌خواهند که کنار ملت‌ها نباشد، چرا که سخنان دبیرکل سازمان ملل انعکاس این واقعیت و حقیقت است که سازمان ملل باید کنار ملت‌ها و مظلومین جهان باشد.

حداد ادامه داد: غرب درپی سازمان مللی است که بتواند منافع و اهداف سیاسی آنها را تامین کند، اما همانطور که گفتیم این قبیل رفتارهای آنها نشان داد که غرب نمی‌خواهد سازمان ملل مستقل باشد و به کار حرفه‌ای خود بپردازد.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها شاهد بودیم که همواره رفتارها و مواضع آمریکا و کشورهای غربی در این راستا بوده که مانع از احقاق حقوق فلسطینیان شود و تصمیمات به حقی که قرار بود در راستای تامین حقوق فلسطینیان در سازمان ملل و به طور خاص شورای امنیت آن سازمان اتخاذ شود را با اعمال نفوذ و حق وتو مانع شدند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که امروز همه باید از این موضع دبیرکل سازمان ملل حمایت کرد و کشورها هم باید با سیاست یکجانبه‌گرایی و رویکرد ضدبشری آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و غربی‌ها که امروز در جنایت‌ علیه بشریت در قبال فلسطینیان مشارکت دارند، مقابله کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار