کد خبر: 1193116
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری تصمیم به کنترل و ساماندهی وضعیت آسیب‌دیدگان اجتماعی کرده و با شروع فصل سرما خدمت‌رسانی به آن‌ها را دو برابر خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان،  کلانشهر تهران با توجه به جمعیت زیادی که در خود جای داده است آبستن انواع مشکلات و مسائل اجتماعی است. مسئله ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی از دیرباز در جوامع مختلف مطرح بوده و مسئولان در ادوار مختلف در پی حل این چالش بوده‌اند.

مدیریت ششم شهری با رویکرد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تمهیدات مختلفی برای مدیریت و خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده در پایتخت اندیشیده است. از این اقدامات می‌توان به موارد مختلفی اعم از افزایش ظرفیت و آمادگی گرمخانه‌ها برای پذیرش افراد آسیب‌دیده، راه‌اندازی گشت‌هایی تحت عنوان حامی شهر برای جمع‌آوری آن‌ها و استقرار گرمخانه‌های سیار در میادین اصلی شهر اشاره کرد.

۲۰ گرمخانه در تهران وجود دارد که بین ۱۹۰۰ تا ۲ هزار نفر ظرفیت دارند. ظرفیت این گرمخانه‌ها برای فصل سرما با تغییراتی که در آن‌ها ایجاد شده است تا ۲۵۰۰ نفر افزایش داشته و صرفا برای معتادان متجاهر نبوده است. در راه‌ماندگان و بی‌خانمان‌ها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

۴۰ ون گشت حامی‌شهر در پایتخت حضور یافته و در فصل سرما به‌صورت شبانه‌روزی درحال تردد هستند. وظیفه این گشت‌ها شناسایی و انتقال افراد آسیب‌دیده به گرمخانه‌هاست. با توجه به اینکه گشت‌ها با فرا رسیدن فصل سرما دو برابر خواهد شد شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان در نقاط مختلف شهر با ۱۳۷ تماس گرفته و موقعیت فرد آسیب‌دیده را اعلام کنند.

۲۰ اتوبوس یا همان گرمخانه سیار در میادین اصلی شهر (میدان راه‌آهن، میدان آزادی، میدان امام حسین و...) نیز در فصول سرما به‌صورت ثابت قرار گرفته‌اند. افرادی که شرایط رفتن به گرمخانه‌ها را ندارند می‌توانند در این گرمخانه‌های سیار مستقر شوند. پتو و غذای گرم در این اتوبوس‌ها نیز درنظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار