کد خبر: 1192369
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
کارشناس صهیونیست با استناد به حضور پناهندگان سوری در اردن و ترکیه و پناهندگان افغان در ایران، خواهان انتقال اهالی غزه به مصر به عنوان پناهنده شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، کارشناس صهیونیست با استناد به حضور پناهندگان سوری در اردن و ترکیه و پناهندگان افغان در ایران، خواهان انتقال اهالی غزه به مصر به عنوان پناهنده شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مجری از مردخای کیدار کارشناس مسائل خاورمیانه در دانشگاه بار ایلان پرسید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است حماس باید نابود شود. آیا چنین چیزی در شرایط کنونی امکان پذیر است؟

وی در پاسخ به این سئوال گفت سئوال درست این است که آیا ما در صدد نابودی داعش فلسطین موسوم به حماس هستیم؟ شیوه درست طرح سئوال این گونه است. با توجه به این که ما با داعش روبرو هستیم و دیدیم چه بر سر اسرائیلی‌ها آوردند و به زنان تجاوز کردند و آن‌ها را سوزاندند و سر بچه‌ها را قطع کردند.

در ادامه مجری شبکه گفت این چیزی که می‌گویید فقط روایت اسرائیل است و حتی کاخ سفید اعلام کرد از چنین چیزی اطمینان حاصل نکرده است. فقط نتانیاهو و رسانه‌های اسرائیلی چنین چیزی را مطرح کرده اند و هیچ مدرکی که مؤید وقوع چنین اعمالی باشد وجود ندارد.

مردخای کیدار در جواب گفت یکصد خبرنگار امروز به شهرک‌ها رفته و به چشم خودشان اجساد سوخته شده و کودکانی را که گلو‌های آن‌ها بریده شده است دیده اند. سر بریدن کار داعش است. شما از داعش حمایت می‌کنید؟

مجری افزود ما از داعش حمایت نمی‌کنیم. اگر بپذیریم که طبق گفته شما حماس، داعش باشد، درباره کودکانی که تصاویر آن‌ها را در غزه می‌بینیم چه می‌گویید؟ آیا ارتش اسرائیل هم برای خودش داعش است؟

کیدار تاکید کرد ارتش اسرائیل به مردم غزه گفت از آنجا فرار کنند.

گوینده از وی پرسید به کجا فرار کنند؟ به کجا فرار کنند جناب کیدار؟

وی افزود به مصر. مصر که در مجاورت نوار غزه قرار دارد.

گوینده این شبکه گفت مصر پناهگاه آن‌ها نیست. غزه وطن آنهاست. مصر که وطن آن‌ها نیست.

مردخای کیدار ادامه داد مصر کشوری اسلامی است. من از پناه بردن به آنجا برای مدتی کوتاه صحبت می‌کنم نه این که در آن جا اسکان داده شوند.

گوینده در ادامه گفت یعنی مردم غزه باید اسباب و اثاثیه خود را جمع کنند و به مصر بروند؟ این شد راه حل؟ یعنی توقف حملات راه حل نیست بلکه رفتن آن‌ها به مصر راه حل است؟

مردخای کیدار افزود سوری‌ها در اردن چه کار کردند؟ به آنجا پناه بردند تا جان خود را حفظ کنند. چرا مصر مرز‌های خود با نوار غزه را برای پناه دادن به این افراد برای مدتی کوتاه، باز نمی‌کند تا ما این آفت موسوم به داعش حماس را از بین ببریم؟ مشکل کجاست؟ چرا اردن پناهندگان عراقی و سوری را در خود جای می‌دهد و ایران پناهندگان افغان را می‌پذیرد و ترکیه میزبان پناهندگان سوری است؟ مشکل کجاست؟ چرا مصر پناهندگان نوار غزه را دستکم برای حفظ جان آن‌ها نمی‌پذیرد. این‌ها امت عربی و اسلامی هستند.


گوینده الجزیره پرسید، اما جناب کیدار، چه کسی گذرگاه بین نوار غزه و مصر را بست. اسرائیل آن را بمباران کرد و بست. حتی اگر بپذیریم که.

مردخای کیدار گفت اسرائیل کجا و مصر کجا؟ ده کیلومتر بین آن‌ها فاصله است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار