کد خبر: 1192038
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
وزارت خارجه طالبان ضمن قدردانی از کمک ایران به زلزله زدگان افغانستان این اقدام را نشانه‌ای از توسعه و گسترش مناسبات میان ایران و افغانستان عنوان کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه طالبان طی یک نامه رسمی به سفارت ایران در این کشور از کمک‌های سخاوتمندانه و به موقع جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله‌زده هرات قدردانی کرده و این اقدام را ارزش گذاشتن ایران به ارزش‌های اسلامی و انسانی دانسته است.

 طالبان همچنین در این نامه کمک ایران به زلزله‌زدگان افغانستان را نشانه‌ای از توسعه و گسترش مناسبات میان ایران و افغانستان عنوان کرد.

ایران اولین کشور حاضر در مناطق زلزله‌زده افغانستان

تیم‌های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران به‌ عنوان نخستین تیم خارجی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستان با تجهیزات تخصصی و سگ‌های زنده‌یاب وارد مناطق زلزله‌زده در ولایت هرات شده و اقدام به کمک رسانی به مردم زلزله زده کردند. 

سجادی، سرپرست گروه اعزامی جمعیت هلال احمر ایران به مناطق زلزله‌زده غرب افغانستان در این باره گفت که گروه امدادی ایران با تجهیزات پیشرفته و کامل به مناطق زلزله‌زده وارد شده و با همکاری نیروهای محلی در هرات به کمک‌رسانی سرعت بخشیده است.پ

زلزله مهیب هفته گذشته هرات  خسارت جانی و مالی گسترده برجا گذاشته و بیش از ۱۲ روستا این ولایت به‌طور کامل تخریب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار