کد خبر: 1191383
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین و نوار غزه در دمشق حضور دارد پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد همتای سوری خود در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین و نوار غزه در دمشق حضور دارد پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد همتای سوری خود در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی گفت: ساعاتی قبل گفت‌وگوهای مهم با بشار اسد داشتیم درباره آخرین تحولات فلسطین و جنایات جنگی رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل با همکار و برادرم آقای فیصل المقداد مشورت های نزدیکی را انجام دادیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: متاسفانه لحظاتی پیش مطلع شدم که در مناطق مرزی جنوب لبنان جمعی از خبرنگاران با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند. ضمن ابراز همدردی با جامعه خبرنگاران و خانواده آنها از تلاش‌های جامعه خبری برای انعکاس واقعیات و جنایات رژیم کودککش اسرائیل صمیمانه تشکر می‌کنم. 

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین اضافه کرد: سوریه همواره به عنوان یکی از خطوط مقدم در محور مقاومت نقشی اساسی در حمایت از فلسطین، زنان کودکان و غیرنظامیان و محور مقاومت داشته است. 

امیرعبداللهیان گفت: براساس اخبار موجود همچنان تعدادی از شهرک‌های اشغالی در تصرف و کنترل نیروهای مقاومت فلسطینی قرار دارد. همچنین تعدادی از پادگا‌ن‌ها و مراکز نظامی نیروهای رژیم اشغالگر در اختیار و کنترل مقاومت فلسطینی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بیان کرد: رژیم صهیونیستی که قادر نیست در این مناطق با نیروهای مقاومت رویاروی شود اقدام به بمباران و کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان در قالب نوعی قتل عام جمعی در غزه کرده است.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: به جنگ افروزان علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه هشدار داده می‌شود تا دیر نشده جنایات جنگی علیه بشریت و غیرنظامیان در غزه را فورا متوقف کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار