کد خبر: 1190952
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه باید دانش‌آموز خبرنگاران اخبار دستاوردها را به بهترین نحو ممکن منتقل کنند، گفت: باید یاد بگیرید که همه واقعیت‌ها را با هم ببینید، اگر می‌خواهید یک موضوع را تحلیل کنید، خوب و بد موضوعات را به صورت جامع ببینید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در جمع دانش‌آموزان حاضر در اردوی ملی خبرنگاری با بیان اینکه خبرنگاران یکی از نخبگانی‌ترین و اثرگذارترین صنف‌های‌ یک جامعه هستند، گفت: احسنت بر شما که آگاهانه در این مسیر قرار گرفتید و خبرنگاری را انتخاب کردید چراکه یکی از بهترین مسیرها است، همچنین اگر تصادفی هم در این مسیر قرار گرفتید، بازهم کاری بزرگ انجام داده‌اید اما باید به آگاهی خود بیافزایید.

سخنگوی دولت ادامه داد: گاهی اوقات قلم یک خبرنگار اهمیت اثرش از تیغ جراح موثرتر است، در ایام مختلف چهره‌های خبری مسیرهای بسیاری را روشن می‌کنند که نقش اساسی در زندگی افراد دارد.

بهادری جهرمی خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد: معمار زندگی شما در آینده یا ۲۰ سال بعد، کسی جز خود شما نیست و این شمایید که سرنوشت خود را رقم می‌زنید.

وی افزود: همچنین جز شما عزیزان هیچ‌کس دیگر خارج از این مرزها نمی‌تواند کشور ما را بسازد و یا به صورت ساختاری آن را از بین ببرد. از بیرون کسی توانایی ندارد دستاوردها و پیشرفت‌های ایران اسلامی را از شما بگیرد، چرا که این پیشرفت‌ها نهادینه و ذاتی شده است. شاید بتوانند در مسیر شما مانع ایجاد کنند اما نمی‌توانند علم را از شما بگیرند.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه باید دانش‌آموز خبرنگاران اخبار دستاوردها را به بهترین نحو ممکن منتقل کنند، عنوان کرد: باید یاد بگیرید که همه واقعیت‌ها را با هم ببینید، اگر می‌خواهید یک موضوع را تحلیل کنید، خوب و بد موضوعات را به صورت جامع ببینید.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای رسیدن به حقیقت تمامی منابع را مطالعه کنید و فقط به منابع اینترنتی اکتفا نکنید؛ شاید یکی از راحت‌ترین و بهترین منابع موجود منابع اینترنت باشد، اما تنها منبع، منابع اینترنتی نیست، علاوه بر این موضوعات از مشورت نیز غافل نشوید.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه یک خبر خوب، خبری صادقانه است، تصریح کرد: خبر خوب واقعیت‌ها را منعکس می‌کند، شما اگر می‌خواهید موفق باشید، بزرگ، جهانی و محلی عمل کنید. یعنی همه ابعاد و زوایای موضوع را ببینید، وسیع به مسائل نگاه کنید تا همه زوایا برایتان روشن شود. چنین کاری موجب رسیدن به اهداف خواهد شد.

وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه شما درس خواندن است و نباید آن را از یاد ببرید، خبرنگاری مسیر مکملی کنار درس خواندن است. از این مکمل به نحو احسن برای یاد گرفتن و چگونه درس خواندن کمک بگیرد تا ان‌شاء الله شاهد موفقیت‌های شما در آینده باشیم.

آیین افتتاحیه اردوی ملی آموزش دانش‌آموز - خبرنگاران به همت خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا) در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار