کد خبر: 1190162
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تصمیمات جدید ستاد ملی بحران برای حوادث آینده احتمالی در کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با اشاره به آخرین تصمیمات سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور گفت: یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد مربوط به اسکلت‌های پیش ساخته بود، تجربه‌های ما در زلزله‌های رودبار، منجیل، زنجان زلزله بم، لرستان، ورزقان، کرمانشاه نشان داد که باید به این سمت حرکت کنیم.

خریداری اسکلت‌های پیش ساخته برای زلزله

وی افزود: مقاومت این اسکلت‌های پیش ساخته تا ۸ ریشتر بوده و پیشنهاد دادیم تا تعداد چندهزاری از این اسکلت‌ها از سوی بنیاد مسکن انقلاب تهیه شود و در ۸ قرارگاه اصلی کشور ذخیره داشته باشیم تا در صورت بحران بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: این اسکلت‌ها به تعداد مشخص براساس رده‌بندی استان‌ها که براساس میزان وسعت، میزان خطرپذیری و میزان جمعیت رده‌بندی شده‌اند توزیع می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده تهیه کانتینر‌ها بوده که به صورت تاشو هستند و برای زمان بحرانی مانند زلزله می‌تواند به کمک مردم بیایند.

نامی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد مسأله تخلیه و تخریب ۳۶۶ ساختمان ناایمن در سمنان بود که مصوب شد تا با کمک‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران این موضوع هر چه سریعتر رخ دهد و ساختمان‌ها از نوساخته شوند.

لزوم تخلیه رودخانه‌ها از گل و لای

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر پاکسازی رودخانه‌ها از گل و لای تأکید کرد و گفت: درباره رودخانه‌ها، دستورالعمل جامعی از اوائل تابستان امسال صادر شد که طی آن وزارت نیرو و استانداران با استفاده از کلیه نیرو‌ها و زیر مجموعه‌های خود نبود گره‌های مواصلاتی در رودخانه‌ها اطمینان حاصل و از پل‌ها بازدید کنند. سازمان مدیریت بحران در تلاش است تا تمامی نخاله‌های اطراف شهر و رودخانه‌های دامی و فصلی را جمع‌آوری کند که استان ایلام در این مسأله پیشرو بوده است.

وی یادآور شد: ما حدود ۱۴۴هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که از این میزان ۴۶۰۰ کیلومتر از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کنند، ما نسبت به این‌ها حساس هستیم وآقای دکتر وحیدی هم روی جهت‌ها حساس هستند.

احتمال افزایش سیلاب‌ها در ۷ استان کشور

نامی ابراز کرد: باید رودخانه‌های ما آمادگی پذیرش سیلاب‌های جدید را داشته باشند چرا که امسال گزارشات نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد نزولات آسمانی به نسبت میانگین ۱۰ سال گذشته افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تصمیم برای آمادگی در براب سیلاب‌های احتمالی در کشور، گفت: وزیر کشور تأکید کردند که هر چه سریعتر آبخیزداری در استان‌هایی مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان، گیلان و خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری را داشته باشیم. این‌ها ۷ استان حساس کشور در سیلاب‌ها هستند و معمولاً با سیلاب‌های تخریبی روبرو بوده‌اند.

وی تأکید کرد: تلاش سازمان مدیریت بحران، استانداران و فرمانداران این بوده است از تلفات انسانی در سیل‌ها جلوگیری کنیم که خوشبختانه در سیلاب‌های گذشته تلفات انسانی نداشته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار