کد خبر: 1189933
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای حرکت امروز مقاومت را نتیجه جنایات مستمر صهیونیست‌ها خواند و بر ضرورت همبستگی و انسجام کشور‌های مسلمان در حمایت از قدس و ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در پی تحولات امروز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امشب (شنبه) ۱۵ مهر ماه تلفنی گفتگو کردند.

صبح امروز شنبه بعد از انتشار اخباری مبنی بر حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

دو وزیر خارجه در این تماس تلفنی درباره اوضاع کنونی در صحنه فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای آخرین تحولات را ارزیابی کرده و بر اهمیت احترام به حقوق مردم فلسطین تأکید کردند.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تلفات حملات امروز نیرو‌های مقاومت، به بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی شدن بیش از ۱۱۰۰ نفر رسیده و حال تعداد زیادی از زخمی‌ها وخیم است. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم خبر داد که تلفات حملات امروز گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی حرکت امروز مقاومت و عملیات طوفان الاقصی را خودجوش و نتیجه جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطین خواند و بر ضرورت همبستگی و انسجام کشور‌های مسلمان در حمایت از قدس شریف و حمایت از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین تأکید کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم امشب عملیات طوفان الاقصی را حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق مسلم خود و واکنش طبیعی آن‌ها نسبت به سیاست‌های جنگ‌افروزانه و تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها خواند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این در واکنش به تحولات امروز در فلسطین اشغالی، از طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها بپرهیزند گفت: از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم منطقی عمل کرده و از گام‌های نسنجیده که تنش را افزایش می‌دهد، خودداری کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
مگر خودشان شریک جرم و جنایت صهیونیستها نیستند!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار