کد خبر: 1187709
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
سخنگوی کرملین اظهار داشت: برقراری هرگونه ماموریت نظارتی در «قره باغ» باید با رضایت جمهوری آذربایجان باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی کرملین روز سه شنبه اظهار داشت که ماموریت نظارتی در قره باغ تنها با موافقت جمهوری آذربایجان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از «ریا نووستی»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اظهار این مسئله گفت که در مورد ابتکار آمریکا، هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد.

وی گفت: «هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد. هر ماموریتی در قره باغ تنها با رضایت طرف آذربایجانی می‌تواند صورت گیرد و این باید درک شود.»

در تاریخ ۱۹ سپتامبر (چهارشنبه ۲۹ شهریور) بود که جمهوری آذربایجان عملیات نظامی جدیدی را در قره‌باغ آغاز کرد و آن را «اقدامات ضد تروریسم محلی» با هدف برقراری نظم قانونی خواند. ایروان، اما این اقدام را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد نظامی ارمنستان در قره‌باغ حضور ندارد. نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان در حمله به منطقه ارمنی نشین قره باغ، موفق به غنیمت گرفتن شمار قابل توجهی مهمات و سامانه‌های موشکی از جمله سامانه «تور-ام ۲» شدند.

پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا تماس‌هایی با طرف آمریکایی در این زمینه وجود دارد یا خیر، گفت: «به تماس‌های خود با ایروان و باکو و همچنین ارمنی‌های قره باغ ادامه می‌دهیم.»

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که ایالات متحده در تلاش برای ایجاد یک هیات بین‌المللی است که بر اجرای تعهدات جمهوری آذربایجان در زمینه تضمین حقوق و امنیت مردم قره باغ نظارت می‌کند.

وی گفت: «این ابتکار به طور فعال در حال بررسی است و آمریکا با متحدان خود در این زمینه همکاری می‌کند.»

وزارت خارجه روسیه روزر دوشنبه در بیانیه‌ای نخست وزیر ارمنستان را مقصر حوادث اخیر در این کشور دانسته و اعلام کرد، نخست وزیر ارمنستان فریب غرب را خورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار