کد خبر: 1186222
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری یک جاعل سابقه‌دار خبر داد و گفت: این متهم پس از حضور در دادگاه به ۹ سال حبس و جریمه نقدی ۲۰ میلیاردی محکوم شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت: سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر جعل کارت پایان خدمت از شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران برای رسیدگی به اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: وکیل شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان پرونده گفت که موکل وی به نام "علی" در سال ۱۳۸۹ از کشور به مقصد سوئیس خارج، در آنجا اقامت و تا سال ۱۴۰۰ مراجعتی به ایران نداشته است و در این اثنا شخصی به هویت "سیف" (تبعه افغانستان) از شناسنامه موکلش که به شکل امانت در اختیار وی بوده، سو استفاده کرده و با الصاق عکس خود به جای تصویر شاکی و معرفی خود بنام وی، کارت ملی و کارت پایان خدمت تهیه کرده است.

وی افزود: با این توصیف، بررسی‌های کارآگاهان آغاز شد و متهم مشخص شد این متهم پیش از این نیز به دلیل جرایم دیگر نیز بازداشت شده و پس از طی دوره محکومیت آزاد شده است، اما مجدداً به سراغ اقدامات مجرمانه خود رفته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه کارآگاهان ضمن هماهنگی با ثبت احوال تهران و سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشخصات مذکور را استعلام کرده و تصاویر اصلی شاکی را به دست آوردند، گفت: در ادامه اصل اوراق و مدارک موجود در سازمان وظیفه عمومی فراجا دریافت، به همراه اسناد شاکی به اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی پایتخت ارسال، پس از تطبیق، مغایرت‌هایی در امضا و اثر انگشت در اوراق موجود از شاکی و متهم به دست آمد.

وی اظهار داشت: با بررسی سامانه‌های پلیسی مشخص شد متهم در سال ۱۳۹۴ نیز سابقه دستگیری با نام جعل دیگری نیز در محور زاهدان – بم و به اتهام استفاده از پاسپورت جعلی دارد که با تکمیل تحقیقات گزارش به دادسرا ارسال و دستور توقیف متهم صادر شد.

سردار گودرزی اظهار کرد: پس از چند شبانه روز تحقیقات و تعقیب و مراقبت در نهایت این متهم در مرکز شهر تهران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی بیان داشت: متهم به جرم خود اعتراف و متعاقباً به دادسرا منتقل شد و با توجه به جرایم پیشین‌اش، به ۹ سال حبس و جریمه نقدی ۲۰ میلیارد ریالی، محکوم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار