کد خبر: 1185446
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
کشتی قهرمانی جهان – بلگراد
با راهیابی حسن یزدانی، امیر محمد یزدانی و امیر حسین زارع به دیدار نهایی وزن‌های ۸۶، ۷۰ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ایران امشب چشم انتظار کسب سه مدال طلا است.
فریدون حسن

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح دیروز در بلگراد آغاز شد و نمایندگان چهار وزن اول ایران روی تشک رفتند. در وزن ۷۰ کیلوگرم امیر محمد یزدانی کشتی‌گیر جوان و جویای نام ایران در دور اول با حساب ۱۱ بر یک نماینده لهستان را مغلوب کرد. یزدانی در ادامه ۶ بر صفر از سد کشتی گیر آذربایجان هم عبور کرد و گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت. حریف او در این مرحله کشتی‌گیر قزاق بود که با نتیجه ۱۰ بر صفر چاره‌ای جز شکست نداشت. یزدانی در مرحله نیمه نهایی مقابل رمضان اف کشتی‌گیر روس‌تبار بلغارستان قرار گرفت و در یک کشتی کاملاً برتر با حساب ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. یزدانی در فینال امشب به مصاف رترفورد امریکایی می‌رود.
اما در ۸۶ کیلوگرم تمام نگاه‌ها به حسن یزدانی و تیلور امریکایی است. یزدانی دور اول کشتی‌گیر استرالیایی را در حالی که با نتیجه ۸ بر ۲ از او پیش بود ضربه فنی کرد. پهلوان کشورمان در دوم هم کشتی‌گیر مغول را ضربه فنی کرد و گام به یک چهارم نهایی گذاشت و در این مرحله رقیب سان‌مارینویی خود را ۷ بر ۲ شکست داد تا به نیمه نهایی برسد. یزدانی در این مرحله به مصاف کشتی‌گیر ازبکستان رفت و در یک کشتی با برنامه بدون اینکه خود را خسته کند ۱۰ بر صفر حریف را برد. در آن سوی جدول هم تیلور امریکایی با کشتی خوب و با برنامه حریف قزاق را ضربه فنی کرد تا امشب شاهد ششمین رویارویی او با حسن یزدانی باشیم.
در ۱۲۵ کیلوگرم امیر حسین زارع بعد از استراحت در دور اول ابتدا ۷ بر ۲ کشتی گیر بلاروس را برد. زارع در دور سوم ۱۰ بر صفر حریف پورتوریکویی خود را مغلوب کرد. او در یک چهارم نهایی ۱۱ بر ۴ بر حریف سرسخت مجارستانی خود غلبه کرد تا در نیمه نهایی به مصاف آکگول ترکیه‌ای برود. زارع این کشتی گیر پرمدال را ۴ بر صفر برد تا راهی فینال شود و امیدوار به کسب طلا و جبران باخت سال قبل باشد. دیگر کشتی‌گیر ایران در مسابقات دیروز رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم بود که بعد از استراحت در دور اول با باخت فنی ۱ بر ۱ مقابل کشتی‌گیر ژاپنی به سبب باخت این کشتی‌گیر در مرحله بعدی خیلی زود از گردونه مسابقات حذف شد.
در ادامه این مسابقات صبح امروز رقابت‌های چهار وزن دوم آغاز می‌شود و طبق برنامه یونس امامی در ۷۴، میلاد والی‌زاده در ۵۷، محمد نخودی در ۷۹ و امیرعلی آذرپیرا در ۹۲ کیلو گرم مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار