کد خبر: 1181873
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
مقامات کشور‌های لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی طی یک کنفرانس مشترک نسبت به امنیت مرز‌های مشترک‌شان با بلاروس هشدار دادند و این کشور را به بستن مرز‌ها تهدید کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ماریوش کامینسکی وزیر کشور لهستان روز دوشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در صورت بروز یک بحران دیگر در رابطه با گروه واگنر، مرز‌های کشورش و دیگر کشور‌های منطقه بالتیک را به روی بلاروس خواهند بست.

به گزارش رویترز، وی در این کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مشترک با کشور‌های لیتوانی، لتونی و استونی برگزار شد، از مقامات مینسک خواست گروه واگنر را از کشور خود اخراج و نسبت به ورود غیرقانونی مهاجران از مرز‌های خود اقدامات سختی اتخاذ کنند.

کامینسکی گفت: اگر حادثه مهمی رخ دهد، صرف نظر از اینکه در مرز لهستان یا لیتوانی باشد، ما به سرعت تلافی می‌کنیم و تمام گذرگاه‌های مرزی به روی بلاروس بسته خواهند شد.

از زمان ورود گروه واگنر به کشور بلاروس کشور‌های لتونی، لیتوانی و لهستان بار‌ها نسبت به امنیت مرز‌های مشترک خود با این کشور اظهار نگرانی کرده‌اند.

این کشور‌ها مینسک را متهم می‌کنند که در عبور مهاجران از مرز‌های بلاروس به خاک اتحادیه اروپا چندان سخت‌گیر نیست.

اگنه بیلوتایت، وزیر کشور لیتوانی نیز در این کنفرانس خبری گفت که در ۲ صورت ممکن است مرز بسته شود. اول بروز حادثه مسلحانه در مرز‌های مشترک با بلاروس و دوم ورود غیرقانونی مهاجران از مرز‌های بلاروس.

دولت لهستان امسال به خاطر زندانی شدن یک روزنامه نگار کشورش در بلاروس و اخراج دیپلمات‌هایش در مینسک، به جز یک گذرگاه تمام مرز‌های خود را با بلاروس بسته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار