کد خبر: 1180985
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
باحضور رئیس سازمان بسیج جامعه  زنان کشور در مشهد برگزار شد
هم اندیشی و نشست صمیمی  جمعی از نخبگان با حضور رئیس سازمان  بسیج جامعه زنان کشور و رئیس جامعه بسیج زنان خراسان رضوی  با موضوع زن و خانواده در مشهد برگزار شد .
فریبا کیانی

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین خراسان رضوی /  رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در این نشست  ضمن تاکید بر اراده بانوان در حل مسائل و مشکلات کشور،  اظهار داشت :  حل مسائل اساسی کشور از جمله ازدواج جوانان و اشتغال آنها تنها با تلاش دستگاه های  دولتی حل نمی شود بلکه عزم ملی جامعه  از جمله  فعالیت تشکل های مردمی و برنامه ریزی های بسیج زنان  میسر خواهد شد .
وی در ادامه به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و  گفت : هر زمان در بحران ها  توانستیم  موفقیت هایی را کسب کنیم با اتکا به نیروهای مردمی و همت آنها این اتفاق رقم خورده است به عنوان مثال در زمان اغتشاشات وقتی مردم متوجه شدند که این فتنه از سوی دشمن برنامه ریزی شده است با هوشیاری کامل مردم از اغتشاشگران فاصله گرفتند و آرامش و امنیت به کشور بازگشت .
مینا بیابانی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی دولت اسلامی حل مشکلات جامعه است تشریح کرد : هر چند برای پیگیری مشکلات ، مطالبه گری از دولت را انجام می دهیم اما مسائل کشور از جمله مسئله زنان اگر با همت و اراده خودمان پیگیری شود خیلی سریعتر به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور  با اهمیت  موضوع رسانه بیان کرد : همیشه منتظر هستیم دشمن کنش گری کند و در مقابل آن واکنش نشان بدهیم و این ضعف ما و یک مشکل اساسی در جامعه ما است که  برخورد منفعلانه ما را نشان می دهد .
وی از غفلت جامعه و رسانه ها در مواجه با جنگ شناختی و جنگ ترکیبی  گفت و توضیح داد :  شروع جنگ تحمیلی مشکلات فراوانی از جمله فقدان تجربه و امکانات داشتیم اما با هوشیاری و مقاومت سربازان این جبهه خیلی سریع به توانایی مقابله با دشمن رسیدیم  و توانستیم به یک اقتدار و قدرت نظامی در منطقه برسیم .اکنون که در جنگ ترکیبی قرار گرفتیم هنوز کم تجربه عمل می کنیم لذا نباید منتظر حمله دشمن باشیم که در دفاع از ارزش ها و باورهایمان جامعه دچار تردید و دو گانگی شود   بلکه برای مدیریت در جامعه و شرایط ایده آل باید از فرصت ها استفاده کنیم و با تولید محتوا و حضور موثر در جبهه انقلاب فرصت حمله به دشمن را ندهیم .

بیابانی در رابطه با شناخت زنان از جنگ ترکیبی   اظهار داشت  : در جنگ تحمیلی این سربازان و جوانان ایران بودند که برای دفاع از حق در معرض تیر دشمن قرار گرفته بودند  ولی در جنگ ترکیبی - شناختی، زنان و دختران هستند که در معرض  تیر و ترکش های دشمن قرار دارند و اگر زنان در جامعه شناختی از جنگ ترکیبی نداشته باشند دشمن  از این فرصت استفاده کرده و جای  ارزش ها و ضد ارزش ها را جابجا می کند و به اهداف خودش می رسد.

وی در پایان این نشست از رسالت و جایگاه  زنان در دین اسلام گفت و تاکید کرد : زن در جایگاهی که در دین اسلام برای او تعریف کرده دارای رسالت و منزلت است پس نباید فعالیت های اجتماعی باعث دور شدن او از وظایف و رسالتش نشود و قرار نیست هر کار مردانه را انجام بدهد همان طور که مردان نمی توانند شبیه زنان فعالیت زنانه انجام بدهند  .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار