کد خبر: 1179848
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد، ۴۷ درصد آمریکایی‌های می‌ترسند که توسعه فناوری و استفاده از هوش مصنوعی به قیمت از دست دادن شغل‌شان تمام شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بلومبرگ طی گزارشی با استناد به نظرسنجی «هریس» که از طرف انجمن کارکنان آمریکا (ASA) انجام شده است، نوشت، تعداد زیادی از کارگران آمریکایی نگران هستند که توسعه فناوری، به قیمت از دست دادن کارشان تمام شود.

بر اساس این گزارش، 47 درصد پاسخ‌دهندگان موافق هستند که ماشین‌ها به آسانی جایگزین آنها در محل کار شوند. این رقم یک افزایش قابل‌توجه از سال 2017 نشان می‌دهد؛ در آن زمان هم نظرسنجی مشابه نشان داد 27 درصد کارگران فکر می‌کردند که ربات‌ها و هوش مصنوعی می‌توانند جایگزین آنها شوند.

ریچارد والکویست، مدیرعامل انجمن کارکنان آمریکا در مورد این یافته‌ها گفت: «تنها طی چند سال، نگرش کارگران نسبت به هوش مصنوعی تغییر کرده است. کارگران قبلا فکر می‌کردند که برنامه‌های هوش مصنوعی به آنها کمک می‌کند اما اکنون نگران هستند که هوش مصنوعی به طور کلی جایگزین آنها شود.»

این نظرسنجی نشان می‌دهد، کارگران صنعتی احتمال بیشتری می‌دهند که شغل‌شان با فناوری جایگزین شود درحالی‌که کارکنان مراقبت‌های پزشکی خود را کمتر در معرض این خطر می‌بینند.

بیشترین نگرانی در میان کارگران جوان، سیاه‌پوست و اسپانیایی‌ها وجود دارد. در عین حال، آمریکایی‌های سفیدپوست کمتر نگرانی دارند و کمتر از 40 درصد آنها چنین نگرانی‌هایی را ابراز کرده اند. در این میان تنها 26 درصد افرادی که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده‌اند زمانی‌که نرخ زاد و ولد به طور موقت افزایش یافت، در این مورد نگرانی دارند.

به طور کلی، حدود 74 درصد از پاسخ‌دهندگان «کاملا موافق» یا «تا حدودی موافق»هستند که رشد استفاده از فناوری می‌تواند بیکاری را افزایش دهد.

به نوشته این گزارش، با این وجود، بیشتر پاسخ‌دهندگان از افزایش استفاده از فناوری در محل کار استقبال می‌کنند و در حال حاضر، بیش از 30 درصد از هوش مصنوعی در محل کار خود استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد افرادی که در سطوح بالای شغلی هستند بیشتر از رشد فناوری در محل کار خود استقبال می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار