کد خبر: 1179580
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تعاملاتی که دولت سیزدهم در پیش گرفته باعث کاهش هژمونی صهیونیست‌ها در منطقه شده و آن ها را رو به افول کشانده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، و دیدار با بن سلمان گفت: تعاملاتی که دولت سیزدهم در پیش گرفته باعث کاهش هژمونی صهیونیست‌ها در منطقه شده و آن ها را رو به افول کشانده است.

وی افزود: روابطی که امروز بین ایران و عربستان ایجاد شده کشورهای غربی به خصوص صهیونیست‌ها را دچار چالش جدی کرده است و دولت سیزدهم به خوبی این گفتمان و این ارتباط را در بین کشورهای عربی در پیش گرفته است.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دیدارهایی از جنس دیدار امیرعبداللهیان با بن سلمان و مانند این باعث کاهش روند عادی سازی ارتباط کشورهای عربی با اسرائیل شده و هدف غربی ها را در منطقه به حاشیه رانده است.

ترقی تصریح کرد: تعامل گسترده و هم افزایی کشورهایی مثل ایران و عربستان می‌تواند هم در زمینه اقتصادی تحریم ها را به نوعی خنثی می‌کند و هم در بعد سیاسی باعث یک موازنه صحیح قدرت در بین کشورهای منطقه شده و باعث ایجاد منطقه ای امن با اقتصادی قوی می‌شود.

این فعال سیاسی یادآور شد: به نظر بنده این روندی که دولت سیزدهم در تعامل با کشورهای منطقه در پیش گرفته احتمالا در دوسال آینده این دولت نیز ادامه پیدا خواهد کرد و ما شاهد دسترسی کشور به سایر منابع نیز خواهیم بود و انشاءالله تحولات خوبی در کشور و منطقه رخ خواهد داد.

ترقی در پایان گفت: کسانی که سال ها مدعی دیپلماسی بودند امروز باید دست آوردهای دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی عزتمندانه را نگاه کنند و یاد بگیرند که با حفظ عزت چگونه می‌شود به نفع مردم کار کرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار