کد خبر: 1178800
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
روسیه اعلام کرده که عرضه قطعات یدکی تجهیزات نظامی به کشور‌های غیردوست و مجوز حق تعمیر آن‌ها را لغو کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که عرضه قطعات یدکی تجهیزات نظامی روسیه به کشور‌های غیردوست را متوقف و مجوز حق تعمیر چنین تجهیزاتی را لغو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «نوینیت» «دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس فدرال همکاری نظامی، فنی روسیه در نشست «ارتش-۲۰۲۳» گفت که چنین اقداماتی در واکنش به انتقال تجهیزات به اوکراین انجام می‌شود.

وی اظهار داشت که مجوز مجوز تعدادی از شرکت‌های مستقر در بلغارستان و جمهوری چک برای تعمیر بالگرد‌های «میل» ساخت شوروی سابق لغو شده است.

بلغارستان طرح ارسال نخستین محموله کمکی حاوی تسلیحات سنگین برای اوکراین را که شامل حدود ۱۰۰ نفربر زرهی می‌شود تصویب کرد. دولت جدید بلغارستان که حامی اروپا است طرح پیشنهادی ارسال این نفربر‌ها به همراه قطعات یدکی و تسلیحات دیگر را به پارلمان ارائه داد که با ۱۴۸ رای موافق در مقابل ۵۲ رای مخالف تصویب شد.

بلغارستان چند مدل از نفربر‌های زرهی «بی. تی. آر» ساخت شوروی سابق را در دهه هشتاد خرید، اما هرگز از آن‌ها استفاده نکرده و حالا قصد ارسال آن‌ها برای اوکراین را دارد.

بلغارستان که عضو ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا ست حجم زیادی تسلیحات متعلق به دوران شوروی سابق را در انبار‌های ارتش خود داشته و برای آن‌ها مهمات نیز تولید می‌کند.

شوگایف تصریح کرد: «تامین قطعات یدکی و اجزای هواپیما وسایر تجهیزات ساخت روسیه واقع در کشور‌های غیردوست نیز به حالت تعلیق درآمده است.»

پیشتر روسیه، اسلواکی را به نقض فاحش تعهدات بین‌المللی در خصوص صادرات مجدد تسلیحات ساخت روسیه از جمله جنگنده‌های «میگ-۲۹» به اوکراین متهم کرده بود. «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان نیز اخیرا از انتقال این هواپیما‌ها به کی‌یف خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار