کد خبر: 1173879
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که ورشو از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مبلغ سه میلیارد یورو به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  همزمان با افزایش موضع‌گیری‌های تند ضد روسی در لهستان، دولت ورشو مبلغ کلی کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه را اعلام کرد.

وزارت دفاع لهستان شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ورشو از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مبلغ سه میلیارد یورو به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از ایمیل وزارت دفاع لهستان، در طی دو ماه گذشته کمک‌های نظامی ورشو به کی‌یف افزایش قابل توجهی داشته اما جزئیات این کمک‌ها را محرمانه نگاه داشته‌اند.

در آوریل ۲۰۲۲ بود که لهستان از انتقال تجهیزات نظامی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو به اوکراین خبر داد که این مبلغ در طول سال افزایش یک میلیارد یورویی را تجربه کرد و فقط در سه الی چهار ماه گذشته نیم میلیارد یورو دیگر به کی‌یف کمک نظامی شد.

لهستان - که یکی از ارائه‌دهنده بیشترین کمک‌های نظامی به کی‌یف بوده - روز یکشنبه نیز گفته بود که مرکزی را برای تعمیر و نگهداری تانک‌های آسیب دیده اوکراینی در جنگ با روسیه احداث کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، «ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان در این‌باره توضیح داد: «مرکز تعمیر و نگهداری [تانک‌های آسیب‌دیده اوکراینی] در گلیوتسه شروع به کار کرد. دو تانک لئوپارد هم‌اکنون برای تعمیر به این کارخانه رسیده‌اند».

پیش از این نیز ارتش لهستان اعلام کرد که صدها نظامی و خودروی نظامی این کشور را در مرز بلاروس مستقر می‌کند و در توجیه این اقدام مدعی شده است که تلاش دارد تا از بی‌ثبات شدن منطقه جلوگیری کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در واکنش به این اقدام گفته بود که روسیه رویکرد خصمانه لهستان علیه این کشور و انتقال نیروها و تجهیزات ارتش آنها به مرز بلاروس را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار