کد خبر: 1173643
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:
حجت الاسلام شمسی فر بر ضرورت احیای امربه معروف ونهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: احیای امربه معروف و نهی از منکر لازمه حرکت به سمت تعالی و رستگاری است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، به اهمیت و جایگاه امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: عمل به این دو فریضه واجب وظیفه ای همگانی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان افزود: در آیات و روایات امربه معروف و نهی از منکر در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی  با اشاره به اینکه امربه معروف ونهی از منکر همان دعوت به خیر است، عنوان کرد: احیای این دو فریضه واجب سبب رستگاری و سعادت جامعه می شود.

حجت الاسلام شمسی فر عنوان کرد: احیای امربه معروف و نهی از منکر زمینه رشد و کمال فکری و معنوی جامعه و افراد جامعه را فراهم می کند و باعث شور و نشاط در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه امربه معروف وظیفه ای همگانی است، گفت: همه مردم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کنند و نسبت به اتفاقات و حوادثی که در جامعه اتفاق می افتد بی تفاوت نباشند و انحرافی که در جامعه رخ می دهد را مرتبط با خود و خانواده خود بدانند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان بیان کرد: بر اساس آیات اگر افراد جامعه به سعادت برسند باید در مسیر عمل به معروف و دوری از منکر قرار بگیرند و دنبال اجرای این دستورات الهی، معارف الهی و پیاده شدن خیرات در جامعه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان بیان کرد: در جامعه که امربه معروف و نهی از منکر انجام شود، آن جامعه زنده، پویا و در حال رشد بوده و این جامعه قطعا می تواند به قله های رفیع سعادت که برای بشر در نظر گرفته شده است، برسد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار