کد خبر: 1173367
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
«مایکل کوریلا» فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا) به پاکستان سفر و با «عاصم منیر» فرمانده ارتش این کشور درباره مسائل مختلف از قبیل موضوعات امنیتی رایزنی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  ارتش پاکستان روز دوشنبه (امروز) خبر داد که فرمانده ارتش در ستاد فرماندهی در شهر راولپندی با رئیس سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا) دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دفتر رسانه‌ای ارتش پاکستان اعلام کرد که ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و مایکل کوریلا در این دیدار درباره طیفی از موضوعات از قبیل وضعیت امنیتی در منطقه صحبت کردند.

دیدار منیر و کوریلا در پایگاه ارتش پاکستان در شهر راولپندی واقع در شمال شرقی این کشور برگزار شد.

به روایت ارتش پاکستان، موضوعات مورد علاقه دوجانبه، وضعیت امنیت منطقه‌ای و همکاری‌های دفاعی در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر تمایل به تقویت بیشتر روابط دوجانبه ارتش‌های پاکستان و آمریکا در «همه زمینه‌ها» تاکید کردند.

بنا بر گزارش آناتولی، رئیس سنتکام در این دیدار ضمن تایید موفقیت‌های ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم از ​​تلاش‌های مستمر این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

سفر این مقام ارشد نظامی آمریکا به پاکستان در شرایطی انجام شد که فرمانده ارتش پاکستان 24 و 25 تیر ماه به تهران سفر داشت و با رئیس‌جمهور، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده کل ارتش و وزیر خارجه ایران دیدارهای جداگانه ترتیب داد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با عاصم منیر گفته بود: امیدوارم این سفر ثمرات ارزشمندی در پی داشته و زمینه ساز تصمیمات تاثیرگذاری شود. امیدوارم روند ارتقای سطح روابط دو کشور همچون گذشته توسعه یابد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور بسیار مهم جهان اسلام و منطقه غرب آسیا هستند و روابط دیرینه و دوستانه‌ای دارند و همچنین دارای اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و اجتماعی هستند که می تواند بسترساز تحکیم روابط دو کشور باشد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته در نشست خبری در اسلام آباد درباره سفر فرمانده ارتش این کشور به ایران توضیحاتی داد. به گفته او، «طرفین گفت‌وگوهای سازنده‌ای پیرامون تقویت همکاری‌های فی‌مابین در بخش‌های امنیتی و دفاعی انجام دادند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار