کد خبر: 1172458
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
اوکراین در اقدامی تلافی جویانه تهدید کرد که شناور‌های عازم بنادر روسیه و یا اشغال شده را حامل محموله نظامی دانسته و " تمامی مخاطرات مربوطه متوجه آنان خواهد شد. "

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای خبری اوکراینی "کی یف ایندیپندنت" امروز به نقل از وزارت دفاع این کشور نوشت که از نیمه شب ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) تمامی شناور‌هایی که در دریای سیاه عازم بنادر روسیه و یا بنادر اوکراینی در اشغال این کشور هستند به عنوان حامل محموله نظامی قلمداد شده و تمامی مخاطرات مربوطه متوجه آنان خواهد شد.

وزارت دفاع اوکراین روسیه را متهم کرد که با تهدید شناور‌های غیرنظامی و مسیر‌های تجاری و حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی شهرها، دریای سیاه را تبدیل به یک منطقه خطرناک کرده است.

علاوه بر این، مقام‌های اوکراینی آمد و شد در بخش شمال شرقی دریای سیاه و تنگه کِرچ – یِنیکال را از ۵ بامداد امروز به وقت محلی خطرناک و ممنوع اعلام کرده بودند.

به نوشته این تارنمای اوکراینی، اندکی پس از خروج از "راهکار غلات دریای سیاه"، روسیه اعلام کرد که از امروز تمامی شناور‌های عازم بنادر اوکراینی "حامل احتمالی محموله نظامی" تلقی شده و در نتیجه اهدافی مشروع خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار