کد خبر: 1170376
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
پاکستان در نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد سوزاندن قرآن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد  که برای رسیدگی به اهانت به قرآن در سوئد برگزار شد، گفت که اینگونه اقدامات تحریک نفرت از مذهب است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابتکار پاکستان نشستی را در زمینه رسیدگی به آتش زدن قرآن در سوئد برگزار کرد.

«بلاول بوتو زرداری» وزیرامور خارجه پاکستان در این باره گفت، درک آسیب عمیقی که این عمل آشکار و از پیش برنامه ریزی شده برای مسلمانان ایجاد می کند، مهم است. این گونه اقدامات حمله به ایمان مسمانان است.

یک مهاجرعراقی ساکن سوئد اخیرا قرآن را در بیرون مسجدی در شهر« استکهلم» سوزاند که خشم جهان اسلام و تظاهرات در چندین شهر پاکستان را برانگیخت.

این نشست به دنبال گزارشی از مسئول حقوقی سازمان  ملل متحد در این زمینه است و از کشورها می‌خواهد قوانین و شکاف‌های خود را در زمینه نفرت پراکتی از ادیان بررسی کنند.   این موضوع شکاف‌ها در بدنه سازمان ملل متحد بین غرب وکشورهای مسلمانان را برجسته کرده است.

«شاهزاده فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز روز سه شنبه حادثه اهانت به مقدسات را در سوئد محکوم کرد.

«والکر ترک» رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد به ۴۷ عضو این شورا گفت که اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان و همچنین سایر ادیان توهین آمیز، غیرمسئولانه واشتباه است.

در واکنش به آتش زدن قرآن کریم در سوئد، دولت کویت در نظر دارد ۱۰۰ هزار نسخه قرآن به زبان سوئدی چاپ و در کشور سوئد توزیع کند. سازمان نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در کویت خبر داد که بنا بر دستور «احمد نواف الصباح» نخست‌وزیر کویت قرار شده این تعداد قرآن به زبان سوئدی چاپ شود و در شهرهای سوئد توزیع شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار