کد خبر: 1170195
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: از بین 868 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شده در پایگاه‌های اوقات فراغت، 187 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، میکائیل باقری مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌و‌گو درباره برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، اظهار کرد: به همان میزانی که به فکر آموزش دانش‌آموزان در زمان تحصیل هستیم به فکر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان نیز هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به سامانه‌ای شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان و پایگاه‌ها، در ابتدا تمام مدارس، دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، کانون‌های مساجد، سالن‌های ورزشی و به طور کلی تمام مراکز آموزشی، پرورشی و تربیتی که علاقه‌مند به داشتن پایگاه تابستانه بودند در این سامانه اعلام آمادگی کردند و حدود 30 هزار پایگاه در سراسر کشور مورد تأیید قرار گرفت.

باقری افزود: حدود 868 هزار دانش‌آموزان از طریق سامانه در پایگاه‌ها ثبت‌نام کردند ضمن آنکه برخی از دانش‌آموزان به صورت حضوری ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از بین تعداد دانش آموزان ثبت‌نام شده در پایگاه‌ها، 187 هزار نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کرده‌اند. در رشته‌های قرآنی نیز فراوانی دانش‌آموزان به تربیت در سطوح روخوانی، حفظ، روانخوانی و صوت و لحن است.

باقری با اشاره به وجود 830 دارالقرآن در کل کشور خاطرنشان کرد: دارالقرآن‌ها در طول سال به ارائه آموزش‌های قرآنی در سطوح مختلف می‌پردازند اما در طول تابستان در این مراکز نیز پایگاه‌های تابستانی پیاده‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه 16 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور داریم، گفت: در کنار ثبت‌نام مجازی در پایگاه‌های اوقات فراغت، تقریبا 20 تا 30 درصد دانش‌آموزان به صورت حضوری ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام مدیران مدارسی که تصور کردند دانش‌آموزان به پایگاه‌های تابستانی تمایل دارند و امکان راه‌اندازی پایگاه را نیز داشتند، این کار را انجام دادند تا همه دانش‌آموزان در همه شهرها بتوانند از این پایگاه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 75 درصد مربیان این دوره‌ها از معلمان آموزش و پرورش هستند، گفت: به همه نهادها و دستگاه‌هایی که برای اوقات فراغت دانش‌آموزان کار انجام می‌دهند، فراخوان داده‌ایم.

باقری افزود: دانش آموزان در پروفایل شخصی خود در سامانه می‌توانند تمام پایگاه‌های اطراف محل زندگی خود را ببینند. این پایگاه‌ها شامل مراکز آموزش و پرورشی و فراآموزش و پرورشی است؛ در طول سال تحصیلی مراکز نیز فعال هستند اما در زمان اوقات فراغت فعالیت بیشتری دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار