کد خبر: 1170085
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
گشت ساحلی اسپانیا با کمک رصد هوایی، جان ده‌ها مهاجر آفریقایی را از خطر مرگ در آب‌های «جزایر قناری» نجات داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  گشت ساحلی اسپانیا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که ۸۶ مهاجرغیرقانونی از جنوب آفریقا را که دو هفته قبل از سنگال عازم جزاری قناری شده بودند، از خطر مرگ نجات داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» گشت ساحلی اسپانیا اعلام کرد که درمیان نجات ‌یافتگان ۸۰ مرد و ۶ زن بودند که به بندر «آرگوینگوین» در «گرن کاناریا» منتقل شدند.

این قایق در ۱۳۰ کیلومتری جنوب گرن کاناریا مشاهده با کمک هواپیما شناسایی شد. روز یکشنبه یک گروه  کمک به مهاجران اعلام کرد که یک کشتی ماهیگیری با حدود ۲۰۰ نفر و دو قایق دیگر یکی با ۶۵ سرنشین و دیگری با بین ۵۰ تا ۶۰ سرنشین دو هفته است که مفقود شده‌اند. بخشی از خدمه این قایق کماکان ناپدید هستند.

«هلنا مالنو» سخنگوی این گروه گفت که این قایق‌ها ۱۵ روز پیش از جنوب سنگال به سمت جزایر قناری در اسپانیا حرکت کردند.

مسیر مهاجرت در اقیانوس اطلس،که معمولا توسط مهاجران کشورهای واقع در جنوب آفریقا استفاده می‌شود، یکی از مرگبارترین مسیرهای جهان است. به گفته «سازمان بین‌المللی مهاجرت» وابسته به سازمان ملل متحد، دستکم ۵۵۹ نفر در سال ۲۰۲۲ در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری جان خود را از دست دادند.

اوایل تابستان زمان اوج مهاجرت مهاجران برای عبور از دریای مدیترانه است و جزایر سواحل غرب آفریقا به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شده‌ا که سعی در رسیدن به اسپانیا دارند. سازمان پناهجویان سازمان ملل  اعلام کرده که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۲۱ هزار نفر از پناهجویان در این مسیر جان خود را از دست دادند و ناپدید شدند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار